loading...
شرکت سازنده پارکینگ مکانیزه طبقاتی
msoofi بازدید : 31 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)

دستگاه پرس ضایعات نقش کلیدی در صنعت ایفا میکند. از آنجایی که عموم محصولات ساخته شده در کارخانه‌ها دارای طول عمر هستند و پس از آن به ضایعات تبدیل می‌شوند از جمله :

  • فلز
  • پلاستیک
  • کارتون و کاغذ
  • خودرو

ضایعات پس از تولید برای اینکه دوباره قابل استفاده بشوند و در چرخه تولید قرار بگیرند باید سه مرحله را پشت سر بگذارند :

  1. جمع آوری ضایعات
  2. پرس کردن و به حداقل رساندن فضای اشغالی
  3. ارسال ضایعات پرس شده به کارخانه

مهم ترین مرحله، مرحله 2 است چرا که در صورت عدم فشرده سازی ضایعات با دستگاه پرس ضایعات میزان حجم دریافتی کارخانه در هر ارسال انقدر کم است که حتی هزینه ارسال آن را نیز پوشش نمی دهد و در نتیجه صرفه اقتصادی ندارد.

 قیمت دستگاه پرس ضایعات

ویژگی ها و میزان بازدهی دستگاه قیمت را تعیین میکنند ولی به صورت کلی از انجایی که نوسانات ارزی زیادی را در کشور شاهد هستیم امکان تعیین قیمت دقیق وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات دقیق از طریق یکی از راه های ارتباطی باما تماس بگیرید تا از ریز جزئیات تمامی محصولات شرکت راهور صنعت زاگرس از جمله دستگاه هونینگ لوله با خبر بشین.

 

تماس با ما

 

 

msoofi بازدید : 34 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)

دستگاه لب پیچ ظروف تفلون یکی دیگر از محصولات شرکت راهور صنعت زاگرس میباشد که امروز قصد معرفی آن را داریم.

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و روی کار آمدن وسایل مدرن، انقلابی عظیم در ساخت و تولید انواع ابزارها، وسایل، تجهیزات و... به وجود آمده است.

یکی از مواردی که از این انقلاب عظیم علم و تکنولوژی تاثیر پذیرفته است، وسایل و ابزار مورد استفاده در آشپزخانه ها است.

که کاربردهای فراوانی دارند. این ظروف در انواع مدل ها و جنس های مختلف و متنوع ساخته شده اند و به نسبت زمان های قدیم، بسیار پیشرفته تر، شکیل تر و زیباتر شده اند.

یکی از انواع وسایل آشپزخانه، ظروف تفلونی هستند. برای ساخت این ظروف از ابزار و وسایل پیشرفته مختلفی استفاده می شود.

ما قصد داریم در این مطلب شما را با دستگاه لب پیچ ظروف تفلون آشنا کنیم و نحوه کارکرد آن را نیز شرح دهیم.

پس برای فهم بهتر موضوع، ابتدا ظروف تفلون را تعریف میکنیم، مزایا و معایب آن را بر می شمریم و سپس به بررسی کامل و جامع دستگاه لب پیچ ظروف تفلون و نحوه کارکرد آن می پردازیم.

تعریف ظروف تفلون

ظروف تفلون، از چندین دهه پیش جایگزین ظروف پرکاربرد و پرمصرفی شدند که از جنس روی، چدن، مس و... بودند و چندین دهه و حتی چندین قرن در آشپزخانه های منازل، رستوران ها و... جا خوش کرده بودند.

برای ساخت و تولید ظروف تفلون از دستگاه ظروف تفلون و آلیاژ آلومینیوم یا استیل استفاده می شود که انعطاف پذیرتر و مقاوم تر از سایر آلیاژها است.

این ظروف با ماده خاصی به نام پلی تترا فلوئورواتیلن  (PTFE) نامیده می‌ شود، پوشیده شده و منجر به این می شود که مواد غذایی به ظرف نچسبند.

به همین دلیل به این ظروف، ظروف نچسب نیز می گویند. همچنین به دلیل وجود پودر سرامیک

یا مخلوط تیتانیوم در این مواد، سختی و مقاومت ظروف تفلون افزایش می یابد و منجر به این می شود که ظروف تفلونی به راحتی ساییده و خراشیده نشود.

مزایای ظروف تفلون

ظروف تفلون دارای مزایای بسیار زیادی است، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ظروف تفلون موادی به کار رفته است که از چسبیدن مواد غذایی به
    بدنه و ته ظرف در حین پخت و پز جلوگیری به عمل می آورد.
  • این ظروف مقاومت بسیار بالایی در برابر اسیدها و قلیاها دارند و به گونه ای
    طراحی و ساخته شده اند، که منجر به این می شود که با مصرف مقدار بسیار
    کمی از روغن، عمل پخت و پز انواع غذاها را انجام داد.
  • ظروف تفلون، در برابر حرارت، مقاومت بسیار زیادی دارد که منجر به افزایش کیفیت
    پخت و پزغذاها می شود و همچنین شست و شوی این ظروف نیز، بسیار راحت و آسان است.

معایب ظروف تفلون

ظروف تفلون با تمامی مزایایی که دارند، اگر از جنس معتبر و باکیفیت آن استفاده نکنیم، خطرات زیادی خواهد داشت که می تواند صدمات جبران ناپذیری برای سلامتی انسان و حتی محیط زیست خواهد داشت.

به عنوان مثال یکی از معایب این‌ ظروف که بسیار خطرناک هم می باشد

جدا شدن روکش داخلی این ظروف (روکش نچسب)  از کف ظروف است که با ورود آن به داخل بدن انسان، می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش دهد.‌

پس سعی کنید این ظروف را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و همچنین جنس مرغوب و باکیفیتی را نیز انتخاب کنید تا از بروز این صدمات جلوگیری کنید.

قیمت دستگاه لب پیچ ظروف تفلون

برای اطلاع از قیمت دستگاه لب پیچ ظروف تفلون با پشتیبانی راهور صنعت تماس حاصل نمایید. امروزه تولید ظروف تفلون با استفاده

از تجهیزات و ابزارهای به روز، پیشرفته و مدرن، با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

که این امر باعث افزایش کیفیت و کمیت ظروف تفلونی شده است.

یکی از این تحهیزات مدرن و پیشرفته ای که در فرآیند ساخت ظروف تفلونی مورد استفاده قرار می گیرد

دستگاه لب پیچ ظروف تفلون است. این دستگاه وظیفه حالت دهی و فرم دهی به دور و لبه ظروف تفلونی را بر عهده دارد و استفاده از این آن منجر به بالا رفتن راندمان تولید می شود.

قطعات دستگاه لب پیچ ظروف تفلون

این دستگاه از به هم پیوستن قطعات مختلفی است ساخته می شود، که از

جمله مهم ترین آن ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جک پنوماتیک که وظیفه آن ثابت کردن و فیت کردن ظروف تفلونی
    بر روی صفحه ثابت است.
  • صفحه ثابت که وظیفه ثابت نگه داشتن ظروف تفلونی را با کمک
    جک پنوماتیک برعهده دارد.
  • موتور الکتریکی یا الکتروموتور که در واقع قلب تپنده دستگاه
    می باشد و وظیفه آن تامین
    نیروی محرکه و به حرکت در آوردن دستگاه است.
  • جک هیدرولیکی که وظیفه آن فشار وارد کردن به تیغچه ها
    و قالب فرم دهنده است تا بتوانندقسمت های اضافی در ظروف را برش
    داده و به لبه ظروف، شکل و فرم دهند.
  • تسمه و پولی که وظیفه انتقال نیرو موتور الکتریکی به اجزای
    دستگاه که قابلیت چرخیدن دارند را بر عهده دارد.
  • سوپورت یا رینگ چرخاننده که وظیفه آن چرخاندن ظروفی است
    که بر روی دستگاه و صفحه ثابت قرار گرفته اند.
  • تیغچه که وظیفه برش و اصلاح قسمت های اضافی ظروف را بر عهده دارد.
  • قالب فرم دهنده که وظیفه آن فرم دهی و حالت دهی لبه ظروف است.

نحوه کارکرد دستگاه لب پیچ ظروف تفلون

در این دستگاه، یک جک پنوماتیک تعبیه شده که با استفاده از این قطعه، ظرف تفلونی مورد نظر را
بر روی یک صفحه، ثابت نگه می دارد. سپس این صفحه با استفاده از تسمه و پولی توسط یک الکتروموتور به حرکت در می آید.

بعد از این مرحله، تیغچه ای که بر روی یک سوپورت یا رینگ قرار دارد، به وسیله یک جک هیدرولیک به حرکت در می آیند و زمانی که ظرف در حال چرخیدن است جک، فرمان می گیرد و تیغچه، لبه‌ های اضافی ظرف را برش می دهد و پس از برش دادن بر روی قالب فرم دهنده قرار می گیرد و با حرکت دادن به وسیله جک، لبه ظرف را حالت می دهد که ار اصطلاح دو لبه کردن می گویند.

لازم به ذکر است، تمام این فرآیند بعد از قرار دادن ظرف بر روی صفحه ثابت و فیکس و ثابت شدن توسط جک پنوماتیک
به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌ شود.

تماس با ما

msoofi بازدید : 28 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)

 

مخازن تحت فشار بیشتر توسط کارخانجات بزرگ مانند ماشین سازی اراک و شرکت صنایع آذرآب تولید میشود. در مراحل ساخت مخزن تحت فشار از دستگاهی مختلفی استفاده میشود که چند نمونه از این دستگاه‌ها توسط شرکت ماشین سازی راهور صنعت زاگرس تولید میشود و عبارت است از :

ساخت مخزن تحت فشار

 

اصطلاح "مخزن تحت فشار" به طور مفهومی نشان دهنده انواع سیستم‌هایی است که هدف آنها محدود کردن مقدار زیادی مایع یا گاز در یک منطقه مشخص با فشار ثابت است.

از مخازن تحت فشار می‌توان برای اهداف مختلف در صنایع مختلف استفاده کرد، بنابراین آنها یک عنصر اساسی هستند که نقش بسیار مهمی در کل سیستم های فرآیندی دارند.

با توجه به هدف و ذات مخازن تحت فشار، فرآیندهای تولید و عملکرد آنها ممکن است از نظر حیاتی خطرناک باشد، بنابراین کنترل این فرآیند با مقررات سختگیرانه بسیار مهم است.

آشنایی با مخازن تحت فشار

مخازن تحت فشار ظروف محصور شده‌ای هستند که برای ذخیره یا انتقال مایعات و گازها تحت فشار متفاوت از محیط اطراف خود استفاده می‎شوند. وقتی اصل کار در نظر گرفته شود، به نظر می‌رسد که این مخازن ضد نشت باید طیف وسیعی از خواص مکانیکی و شیمیایی بهبودیافته را برای مطابقت با شرایط کاربرد و ایجاد تنش در داخل ارائه دهند.

بازار جهانی مخازن تحت فشار اخیراً توسط سه صنعت اصلی شیمیایی و پتروشیمی، نفت و گاز و تولید انرژی اشغال شده است. علاوه بر این، صنایع غذایی، معدن، تصفیه آب، داروسازی، زیردریایی و زیستگاه کشتی‌های فضایی نیز می‌توانند به عنوان سایر صنایع سهامدار در بازار گنجانده شوند.

در اینجا صنعت غذا به عنوان یک برنامه کاربردی قابل توجه ظاهر می‌شود، زیرا موادی که مخازن تحت فشار از آنها ساخته شده‌اند در تماس مستقیم با غذا هستند. علاوه بر این واقعیت که تولید یک مخزن تحت فشار به خودی خود چالش برانگیز است‌، هنگامی که تماس با غذا وجود دارد، ظروف نیز نیاز به درمان سطحی خاصی مانند الکترو پولیش یا پرداخت مکانیکی دارند، که منجر به دوام بیشتر این فرآیند می‌شود. نیاز به مخازن تحت فشار در صنایع غذایی از نیاز به مخلوط کردن، پردازش، ذخیره، پخت و نگهداری در غذاها و نوشیدنی‌ها به بهترین شکل ممکن ناشی می‌شود.

برای این منظور، مخازن ذخیره سازی، پردازش و مخلوط کردن به طور گسترده‌ای در کل صنعت استفاده می‌شود. به عنوان مثال‌، تجهیزات لبنیات به طور گسترده‌ای برای تولید و ذخیره و حتی پاستوریزه کردن شیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنوع صنعتی به تنوع و عدم بهبود مخازن تحت فشار اشاره دارد. این بدان معناست که با استفاده از مواد مناسب در هنگام ساخت‌، می‌توان هر دو نوع غذا مانند شکلات، شیر، کشک و مواد شیمیایی و روغن‌هایی مانند آمونیاک، کلر و LPG را در مخازن تحت فشار ذخیره کرد.

در بخشهای دیگر، آنها همچنین ممکن است به عنوان گیرنده‌های صنعتی هوای فشرده و مخازن ذخیره آب گرم خانگی ظاهر شوند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، مخازن تحت فشار می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار گیرند‌، بنابراین می‌توان مخازن با اندازه‌ها و هندسه‌های مختلف را با توجه به نیازهای برنامه طراحی کرد. از نظر تئوری‌، مخازن تحت فشار می‌توانند به هر شکلی تولید شوند، اما بیشترین مخازن مورد استفاده در شکل استوانه، کره و مخروط هستند.

یک طرح معمولی استوانه‌ای با دو سر (درپوش انتهایی) است که عموماً به صورت نیمکره است. معمولاً تولید اشکال پیچیده‌تر و استفاده از آنها ایمن‌تر است. علاوه بر پیچیدگی، محدودیت‌های دیگری نیز در طراحی شکل یک مخزن تحت فشار وجود دارد. برای نشان دادن، از نظر تئوری عروق کروی تمایل به تحمل فشار بیشتری نسبت به الباقی اشکال هندسی استوانه‌ای با ضخامت دیواره یکسان دارند، بنابراین، مخان کروی‌ برای نگهداری گازها با فشار بیشتر استفاده می‌شوند. با این حال تولید یک ظرف کروی بسیار چالش برانگیزتر و گرانتر از تولید ظروف استوانه‌ای است.

محدودیت‌های طراحی مخزن تحت فشار

همانطور که قبلاً اشاره شد، مخازن تحت فشار ممکن است در طول تولید و کاربرد ذاتاً تصادفات خطرناک و حتی مرگبار ایجاد کنند، بنابراین طراحی و مراحل تولید آنها باید با در نظر گرفتن برخی مقررات به خوبی طراحی شود. قوانین ساخت مخازن تحت فشار توسط انجمن مهندسان مکانیک آمریکا ASME  وضع شده است. مقررات شامل مواد، مونتاژ و جزئیات ایمنی است تا اطمینان حاصل شود که فرایند تولید نیازهای صنعتی را برآورده می‌کند بدون ایجاد هیچ‌گونه وضعیت مضر. امکان بررسی الزامات طراحی یک مخزن تحت فشار در سه موضوع وجود دارد.

الزامات عملیاتی: اولین مرحله طراحی مخازن تحت فشار، شناسایی الزامات عملیاتی است که نشان دهنده شرایط کاربرد است.

فشار عملیاتی: فشار حالت ثابت و حداکثر فشار درون یک ظرف باید تعریف شود.

شرایط سیال: از آنجا که تغییر دما و خواص فیزیکی و شیمیایی سیال می‌تواند بر مواد اولیه ظرف تأثیر بگذارد، باید با جزئیات مشخص شود و انتخاب مواد باید با در نظر گرفتن این مشخصات انجام شود.

بارهای خارجی: علاوه بر بارگذاری داخلی، بارگذاری خارجی می‌تواند بر عملکرد مخزن تأثیر بگذارد. بنابراین، بارهای محلی به عنوان واکنش‌های لوله‌کشی و وزن مرده قطعاتی که توسط مخزن پشتیبانی می‌شوند، و در مواردی که مخزن تحت فشار از خارج استفاده می‌شود، عوامل محیطی مانند باران، برف و باد باید شناسایی شوند.

شرایط گذرا: برخی از مخازن تحت فشار ممکن است در معرض بارهای چرخه‌ای ناشی از فشار کار، دما، بارگذاری ارتعاشی ساختاری و صوتی قرار گیرند.

  1. الزامات عملکردی: الزامات عملکردی شامل پارامترهای هندسی است که برخی از آنها توسط تیم طراحی کارخانه راهور صنعت زاگرس تعریف شده است، در حالی که برخی دیگر به اختیار طراح مخزن تحت فشار واگذار شده است.

الزامات عملکردی به شرح زیر ذکر شده است:

  • اندازه و شکل ظرف
  • طراحی پشتیبانی
  • محل و اندازه ضمیمه و نازل‌ها
  1. الزامات مواد: انتخاب مواد ممکن است به عنوان چالش برانگیزترین و خطرناک‌ترین مرحله طراحی مخازن تحت فشار تعریف شود. برخی از استانداردهای بین المللی مصالح قابل قبول با درجه حرارت قابل قبول و تنش طراحی را تعریف می‌کنند. تنش طراحی برای هر ماده ممکن با استفاده از برخی عوامل ایمنی به شرح زیر تنظیم می شود:

هنگامی که طرح توسط مشتری و یا بازرس شخص ثالث تأیید می‌شود، فرایند ساخت آغاز می‌شود.

برش ورق: مقدار زیادی ورق به عرض و طول مورد نیاز برای پوسته‌های مخزن بریده می‌شود. برای برش فولاد از مشعل برش تخصصی استفاده می‌شود. بسته به جنس مواد و کیفیت لبه مورد نیاز می‌توان از مشعل‌های مختلفی استفاده کرد. معمولاً در این زمان پخ‌ها روی لبه‌ها همزمان با برش اندازه‌ها زده می‌شوند

رول استوانه‌ای شکل یا همان شل: ورق‌های بریده شده را به استوانه‌هایی با قطر مورد نیاز نورد می‌کنید. معمولاً ورق را به صورت سرد نورد می‌کنند، اما می‌توان آن را گرم کرد تا از رول‌های کوچکتر با ظرفیت کمتر استفاده شود.

درزهای بلند استوانه‌ها (شل) تولید شده را جوش دهید: معمولاً با جوشکاری قوس غوطه‌ور (زیر پودری) انجام می‌شود.

 

شل‌های مخزن تحت فشار و جوش:

معمولاً با جوشکاری قوس غوطه‌ور انجام می‌شود. این فقط در صورتی مورد نیاز است که بیش از یک پوسته برای برآوردن طول مخزن مورد نیاز باشد.

 

برش و فرم دهی به سر مخازن تحت فشار:

از مشعل‌های برش مختلفی می‌توان برای برش صفحه سر مخزن تحت فشار استفاده کرد. سپس سر مخازن تحت فشار با استفاده از تکنیک‌های مختلف شکل می‌گیرد، معمولاً از دستگاه عدسی زنی یا پرس استفاده می‌شود.

 

سوراخ‌های برش برای نازل‌ها:

برای نازل‌های مورد نیاز مخزن باید سوراخ‌هایی را در صفحه فولادی برش دهید. این معمولاً با مشعل برش دستی قوس پلاسما یا اکسی استیلن انجام می‌شود. آماده سازی لبه‌نهایی با سنگ‌زنی دستی انجام می‌شود.

نازل‌ها: نازل‌ها و پدهای تقویت کننده معمولاً با استفاده از روش جوشکاری سیم دستی جوش داده می‌شوند.

 

پایه‌ها و سازه‌های مورد نیاز سازه‌ای:

این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از روش جوشکاری سیم دستی جوش داده می‌شوند.

بررسی نهایی کیفیت: این مورد می‌تواند شامل آزمایش ذرات آب، پنوماتیک، رادیوگرافی، اولتراسونیک و یا مغناطیسی برای اطمینان از یکپارچگی طراحی‌، مواد و جوشکاری باشد.

بازرسی‌های نهایی: این معمولاً شامل بازرسی‌های داخلی‌، مشتری و شخص ثالث می‌شود.

 

روش ساخت مخازن تحت فشار 

1 برش ورق عدسی مطابق با نقشه مخزن

ابتدا با دستگاه‌های برشکاری ورق اعم برش ریلی دستی و یا برش اتوماتیک و یا برش سی ان سی ورق  با ابعاد و اندازه گسترده خواسته شده در نقشه‌های عدسی برش کاری میشود و پس از تمیز کاری لبه‌ها و زدن پخ‌های مناسب کار جهت جوش کاری و مونتاژ اولیه گسترده ورق که به صورت دایره‌ای شکل شود مونتاژ و جوش می‌شود و پس از این مرحله با دستگاه عدسی زنی به صورت عدسی در می‌آید که این عدسی ها سر و ته مخزن را تشکیل می دهد

روش ساخت شل مخازن

مرحله رل کردن ورقهای شل:

در مرحله ابتدایی ورق شل به اندازه قطر مناسب و طول شل بریده می‌شود.

پخ‌ها از داخل و بیرون مخزن داده میشود و یه فاصله محاسبه شده (گپ) بین ورق عدسی و ورق شل داده می‌شود ورق توسط برش گاز به صورت پخ‌های دوطرفه عدس و شل به صورت نیمه اتومات انجام می‌شود. برای مخازنی که مایع خورنده از آنها عبور می‌کند، ورق کلد از کشورهای خارجی نظیر آلمان و هند وارد و توسط ماشین‌های تراش مقداری از لبه کلد برداشته می‌شود تا بتوانیم جنس یک تکه داشته باشیم در جهت تسهیل جوشکاری (پخ بیشتر داخل شل و از طرف ورق کلد شده می‌باشد.)

سپس شل به طرف دستگاه نورد هدایت شده و در آنجا عمل نوردکاری روی آن انجام می‌شود.

پس از انجام نورد و رل کاری، شل به صورت استوانه در آمده و آماده جوشکاری می‌باشد. قبل از جوشکاری محل مورد نظر قطعه را تا دمای 175 درجه سانتیگراد با توجه به مورد نظر پیش‌گرم می‌شود مجموعه شل‌ها فیت شده و توسط خال جوش و ساپورت‌ها نگهداری  مشخصات جوشی که تعریف شده است و برای جوشکاری آماده می‌شود.

پس از جوشکاری طولی، شل باید دوباره رل شود. به دلیل استاندارد بودن عرض ورق‌ها شل‌ها را نمی‌توانیم به صورت یک تکه ساخته، در چند کورس ساخته می‌شوند.

در این مرحله شل‌های مورد نظر را باید به صورت محیطی به هم مونتاژ می‌شوند. در این عملیات باید این نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهیم و آن هم این است که جوش‌های طولی به دلیل تمرکر تنش در راستای هم قرار نگیرند. به همین منظور فاصله‌ای باید بین جوش‌های طولی در زمان عملیات جوش محیطی انجام شود که این اندازه از طریق استاندارد و روشهای تجربی بدست آمده که حداقل آن t 3  t ضخامت شل  می‌باشد و مقدار زاویه و طول قوس بین دو جوش را بدست آورده و سپس عملیات مونتاژ را انجام می‌دهیم.

برای جلوگیری از ترک خوردن جوش‌ها از داخل خط جوش‌های مورد نظر را محکم کاری نموده و علت آن این است که در اثر جوشکاری تنش‌هایی به جوش‌ها به دلیل عدم پیش‌گرم وارد شده و اگر مستقیما از داخل جوشکاری کنیم باعث ترک شده به همین علت از داخل 70 درجه سانتیگراد پیش‌گرم نموده و جوش‌ها را محکم نموده و بعد از آن دمای پیش‌گرم را بالا برده تا 175 درجه سانتیگراد و توسط چند جوشکار به طور همزمان برای جلوگیری از اعوجاج، جوشکاری انجام می‌شود.

در مرحله بعدی از بیرون شل عملیات Back gouging انجام شده تا مقداری از پاس ریشه برداشته شود به دلیل نفوذ کامل محل Back gouging را سنگ زده و 100 درصد PT می‌نماییم. سپس پاس اول را با الکترودهای قطر کمتر و پاسهای بعدی را با الکترودهای قطر بالاتر جوشکاری می‌نماییم.

با توجه به جنس، شرایط کاری، دمای طراحی و غیره، نوع الکترود مورد استفاده متفاوت است. مثلا در دماهای پایین باید مقاومت به ضربه مخزن تامین شود

برای جلوگیری از بیضی شدن در اثر وزن شل عملیات اوال گیری انجام می‌شود. در دو یا سه قسمت شل با توجه به قطر به این صورت که روی زوایای اصلی  0،90،180،270،360  تیر آهن‌هایی از داخل شل به یک پلیت دایره‌ای کوچک در مرکز شل تراز شده و جوشکاری می‌کنیم.

ساخت عدسی مخزن تحت فشار

این عدسی‌ها از گلبرگ و عرقچین تشکیل شده است. توسط دستگاه هیدرولیکی، عدسی‌ها در قطر تعیین شده بریده شده و در محل، قرار داده شده و ماتریس دستگاه که کلگی قوسی شکل دارد با فشار تقریبا به صورت سرد بدون حرارت فشاری در مرکز عدسی وارد کند و در مرحله دوم از قطر داخلی به خارج فشار دیگری اعمال می‌شود.

تماس با ما

References

  1. https://www.springer.com/gp/book/9780412054815
  2. https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=15034
  3. https://www.pressure-vessels.net
  4. https://www.wattco.com/2015/02/what-is-a-pressure-vessel/
  5. http://www.allweld.ca/blog/pressure-vessel-fabrication-a-brief-overview/
  6. https://www.asme.org/certification-accreditation
  7. https://nigen.com/asme-pressure-vessel-welding-code-rules/
  8. http://thermopedia.com/content/1058/
  9. https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/pressure-vessel-market
  10. https://www.cimtas.com/CompanyPresentation/downfiles/brochures/pvg.pdf
  11. https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/pressure-vessel-market-116301805.html
  12. https://www.nproxx.com/different-types-of-pressure-vessel/
  13. https://yenaengineering.nl/pressure-vessels-everything-you-need-to-know/
msoofi بازدید : 42 جمعه 09 مهر 1400 نظرات (0)

تصوری که مردم از رمپ دارند یک فضای شیب‌دار بتنی است که در طبقات پارکینگ و برای جابجایی خودروها در طبقات به صورت پیچ‌درپیچ طراحی می‌گردد و فضای بسیار زیادی را از فضای ساختمان درگیر می‌کند. اما با روش‌های جدید می‌توان این فضا را به حداقل کاهش داد و به طرز چشمگیری جاهای قابل استفاده در پارکینگ برای پارک خودرو را افزایش داد. استفاده از جک‌های خودرو بر هیدرولیکی و برقی و همچنین آسانسور خودرو بر یکی از این روش‌ها است و روش دیگر هم استفاده از رمپ مکانیزه است. رمپ مکانیز بسیار ایمن و مستحکم است که استفاده بهینه از فضا را نیز به همراه دارد. که شرکت پلاس پارکینگ سازنده انواع آسانسور خودروبر و پارکینگ مکانیزه اولین نمونه آن را در ایران ساخته است.

رمپ مکانیزه پارکینگ خودرو یا رمپ متحرک یکی از سیستم‌های است که این امکان را می‌دهد که یک ورودی را برای دو طبقه مورد استفاده قرار داد.

اگه به شکل زیر نگاه کنید بیشتر با رمپ مکانیزه آشنا می‌شود.

رمپ مکانیزه متحرک پارکینگ خودرو یا آسانسور خودروبر شیب دار

همانطور که در شکل بالا مشاهد نمودید از یک ورودی برای دو طبقه یکی زیرزمین و دیگری برای طبقه همکف استفاده شده است.

این رمپ مکانیزه توسط شرکت پلاس پارکینگ در منطقه قلهک خیابان شهید کلاهدوز (خیابان دولت) سه راه نشاط برای یک نمایشگاه خودرو نصب شده است.

اگر دو طبقه پارکینگ مشابه این نمایشگاه داشته باشد و فضای کمی برای اجرای رمپ بتنی داشته باشد می‌توانید با نصب رمپ مکانیزه این کمبود فضا را جبران نمود و اتومبیل‌ها را در دو طبقه پارک نمود.

این رمپ مکانیزه این امکان را بوجود آورد که با یک ورودی بتوان  در دو طبقه خودروها را پارک کرد.

 

قیمت آسانسور خودرو بر یا بالابر ماشین و معرفی انواع مدل

 

مکانیزم دنده شانه و گیربکس حلزونی

در این رمپ مکانیزه خودرو از سیستم دنده شانه و گیربکس حلزونی استفاده شده است.

مکانیزم دنده شانه

چرخ دنده یکی از قطعات و لوازم جانبی سیستم انتقال نیرو در صنعت می‌باشد، که در انواع مختلفی چون شانه‌ای موجود می‌باشند.

از دنده شانه برای تبدیل حرکت دورانی به حرکت خطی استفاده می‌شوند. یک مثال خوب برای این چرخ دنده‌ها فرمان اتومبیل است. فرمان، چرخ دنده‌ای را می‌چرخاند که با چرخ شانه‌ای در تماس است. وقتی شما فرمان را می‌چرخانید، با توجه به جهت چرخش فرمان، شانه به سمت چپ و یا راست حرکت می‌کند و باعث حرکت چرخ‌ها می‌شود. در برخی از ترازوها نیز برای چرخاندن عقربه از سیستم مشابهی استفاده می‌شود.

از این چرخدنده‌ها برای تبدیل حرکت گردشی به خطی یا بالعکس استفاده می‌شود.

دنده شانه به شکل یک خط‌کش است که روی یکی از وجوه آن دندانه‌هایی عمود بر محور طولی ایجاد شده است. این نوع چرخدنده شانه‌ای با یک چرخدنده ساده درگیر می‌شود و با این جفت چرخدنده می‌توان حرکت گردشی را به حرکت خطی تبدیل کرد.

در این رمپ مکانیزه از دو ستون با مکانیزم دنده شانه برای ایمنی و قدرت بیشتر استفاده شده است.

این رمپ مکانیزه با قدرت جابجایی 4000 کیلوگرم بار را داشته و از این بابت کلیه اتومبیل‌های سواری و شاسی بلند شامل آن می‌شوند.

ابعاد ( طول و عرض ) آن بر اساس شرایط محیطی و سفارش خریدار در چهارچوب مشخصات تعیین شده و استاندارد رمپ‌های خودروبر قابل تغییر و سفارش است.

موارد کاربرد رمپ خودروبر پارکینگ:

ورودی و خروجی پارکینگ ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی ، نمایشگاه ، تعمیرگاه و گاراژها اتومبیل پرتردد.

رمپ اتوماتیک فلزی پارکینگ

مزایای مکانیزم دنده شانه نسبت به جک هیدرولیک:

در رمپ مکانیزه هم می‌تواند از جک هیدرولیک استفاده نمود که بنا به دلایل زیر از سیستم دنده شانه استفاده شده است.

ایمنی بسیار بالا و خود قفل شونده:

ترکیب گیربکس حلزونی و دنده شانه یک سیستم خود قفل شوندگی ایجاد می‌کند که باعث امنیت و ایمنی این رمپ متحرک برای خودروها و کاربری این سیستم ایفا می‌کند.

هزینه تعمیر و نگهداری کم

سر و صدای بسیار کم

بدون آلودگی و کثیف کاری

نیاز به فضای کم

شیب رمپ برای پارکینگ چه میزان است؟

برای رمپ پارکینگ نباید شیب رمپ از 15 درجه بیشتر باشد. که در این رمپ اتوماتیک ساخت شده توسط شرکت پلاس پارکینگ مقدار شیب رمپ در هنگام پایین آمد ماشین 14 درجه و شیب رمپ برای بالا رفتن ماشین 11 درجه میباشد.

طول کورس برای جابجایی عمودی:

در این رمپ متحرک طول کورس برای جابجایی عمودی 275 سانتیمتر می‌باشد که برای پروژهای مختلف این ارتفاع بنا به شرایط پارکینگ متفاوت میباشد.

رمپ مکانیزه فلزی پارکینگ اتومبیل

عرض رمپ پارکینگ خودرو چقدر است؟

عرض رمپ پارکینک بتنی یا سیمانی برای یک خودرو باید بین 3 تا 3.5 متر باشد. و عرض این رمپ مکانیزه 2.5 متر و طول رمپ فلزی 5.7 متر می‌باشد.

البته بیش از یازده روش برای رفع مشکلات پارکینگ در ساختمان‌ها وجود دارد که می‌توان در یک فضای مشخص تعداد جای پارک‌ها را افزایش داد و یا از فضاهای بلااستفاده برای پارک خودرو استفاده نمود. که شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در این خصوص با کارشناسان پلاس پارکینگ از طریق شماره‌های 09120536138 و یا 02128421245 تماس بگیرید و با ارسال فیلم از محل مورد نظر، مشاوره و حدود قیمت اجرای پروژه را دریافت نمایید.

مشاوره به برج سازان و سازندگان ساختمان، طراحان و معماران در امر پارکینگ مکانیزه:

صنعت پارکینگ مکانیزه یک صنعت جدید در ایران است که بیشتر طراحان و معماران ساختمان با قوانین پارکینگ مکانیزه، انواع و ابعاد پارکینگ مکانیزه آشنایی ندارند. خوشبختانه شرکت پلاس پارکینگ توانسته در سال‌های اخیر در این زمینه به برج سازان و سازندگان ساختمان، طراحان و معماران مشاوره و آموزش داده تا در طراحی‌های معماری بتوانند از پارکینگ مکانیزه استفاده کنند. تا با استفاده از پارکینگ فول مکانیزه مشکلات کمبود فضای خود را جبران کنند.

ضوابط پارکینگ مکانیزه

شرکت پلاس پارکینگ با کسب تجربه در زمینه قوانین آتشنشانی هم توانسته مشکلات مالکان در زمینه تایید آتشنشانی یاری نموده و به امر ساختمان سازی سرعت بیشتری ببخشد.

شما برج سازان و سازندگان ساختمان، طراحان و معماران برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قوانین پارکینگ مکانیزه در طراحی و قوانین آتشنشانی پارکینگ مکانیزه میتوانید با مشاوران از طریق شماره‌های 09120536138 و یا 02128421245 تماس بگیرید.

 دستورالعمل‌های شهرداری‌، آتشنشانی و دستورالعمل مرکز تحقیقات مسکن الزاماتی را برای تامین پارکینگ در نظر گرفته‌اند که کار را برای برج سازان و سازندگان ساختمان کمی سخت می‌کند و ما این وعده را به تمامی برج سازان و طراحان معماری می‌دهیم که در این وظیفه آنها را یاری خواهیم کرد. شما براحتی می‌توانید طراحی پارکینگ خود را به ما بسپارید. شرکت پلاس پارکینگ به شما کمک می‌کند که به اهداف خود در دستیابی به راه حل‌های مفید برای پارکینگ برسید.

 

msoofi بازدید : 237 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

معرفی بخش‌های کتاب ضوابط و قوانین استاندارد پارکینگ‌ مکانیزه خودرو - الزامات و توصیه‌ها

ضوابط و قوانین استاندارد پارکینگ‌ مکانیزه خودرو - الزامات و توصیه‌ها در ایران

یکی از مراجع و ضوابط قانونی که برای ساخت پارکینگ مکانیزه باید دستورالعمل‌ها و بایدها و نبایدهای آن‌را در نظر بگیریم، مباحث مربوط به پارکینگ مکانیزه منتشر شده از سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1394 با شماره 20533 و با عنوان پارکینگ‌های مکانیزه (خودرو) – الزامات و توصیه‌ها می‌باشد.

بازرسی از نکات اجرایی این دستورالعمل توسط شرکت‌های مورد تایید و دارای گواهی از طرف سازمان ملی استاندارد همانند استاندارد آسانسور در مباحث ساختمان مورد بازرسی و تایید قرار می‌گیرید و داشتن تاییدیه استاندارد برای پارکینگ مکانیزه از مواردی است که تایید پارکینگ مکانیزه توسط آتش‌نشانی را تسهیل می‌نماید.

استاندارد در واقع حداقل دستورالعمل‌ها الزامات و بایدها و نبایدهایی است که درباره یک موضوع توسط سازمان استاندارد ایران اعلام می‌شود.

استاندارد پارکینگ مکانیزه خودرو الزامات و توصیه‌ها نیز که با شماره ۲۰۵۳۳ در سال ۱۳۹۴ تدوین و توسط سازمان استاندارد ایران منتشر شد در واقع همین حداقل الزاماتی است که توسط سازمان استاندارد ایران تشخص داده شده است که باید در زمان ایجاد و بهره‌برداری از پارکینگ مکانیزه رعایت شود.

ضوابط پارکینگ مکانیزه

سازمان استاندارد این دستورالعمل را که حاصل ساعت‌ها بحث و گفتگو بین

  • کارشناسان حوزه شهرداری
  • معاونت حمل و نقل
  • کارشناسان امور شهری و معماری
  • تولید کنندگان پارکینگ مکانیز

و بر اساس ترجمه و کمک مراجع مشابه در کشورهای توسعه یافته‌تر می‌باشد، که در ایران منتشر کرده است تا ساخت و بهره‌برداری از پارکینگ مکانیزه دارای حداقل چهار چوب و ضوابط و قوانین ابتدایی باشد.

 

معرفی 12 بخش از ضوابط و قوانین استاندارد پارکینگ مکانیزه

این دستوالعمل استاندارد برای پارکینگ مکانیزه که در دوازه بخش تدوین شده است که در ابتدا و مقدمه به معرفی افراد حاضر در کمیسیون فنی تدوین این الزامات و سمت این افراد اشاره می‌کند و در ادامه با ارائه یک پیش‌گفتار و در بخش‌های ابتدایی به هدف و دامنه کاربرد این دستورات و الزامات استاندارد برای پارکینگ مکانیزه، اشاره می‌نماید.

 

بخش سوم

و پس از آن در بخش سوم به دنبال ارائه معانی و تعاریف اصطلاحات عنوان شده در متن استاندارد، کلمات و اصطلاحات را شرح و مشخص نموده است.

بخش چهارم

در بخش چهارم این دستوالعمل انواع سامانه پارکینگ‌های مکانیزه را شرح داده و آنها را به چهار سامانه بر مبنای نوع حرکت تقسیم کرده است. و تعاریف این چهار سامانه را بیان می‌نماید.

بخش پنجم

و در یک روند منطقی در بخش پنجم یک دسته‌بندی از نظر ابعادی برای خودروها ارائه داده است. که مبحثی تاثیر گذار در مبحث پارکینگ مکانیزه است.

بخش ششم

در ادامه و در بخش ششم، با معرفی جایگاه تحویل و ارائه یک تعریف مختصر و واضح از آن به الزاماتی که در آن باید دیده شود اشاره می‌کند.

بخش هفتم

در بخش هفتم و بعد از معرفی جایگاه تحویل و الزامات به دنبال شرح تجهیزات انتقال در پارکینگ مکانیزه است و ضمن معرفی انواع تجهیزات انتقال در پارکینگ مکانیزه که شامل

  • پالت
  • دالی
  • بالابر
  • شاتل
  • میزگردان می‌باشد

سعی بر آن دارد که در یک دسته‌بندی منطقی الزامات ایمنی را در هر یک از عوامل و ابزارهای مورد استفاده در تجهیزات انتقال را شرح دهد.

به همین منظور به دستورالعمل‌ها و بایدها و نبایدهای سیستم کنترل و سپس سامانه و تجهیزات هیدرولیکی، و همچنین بالابرها ودر انتها اجزای انتقال نیرو اشاره می‌کند.

الزامات ایمنی

در ادامه همین بخش هفتم و با ارائه یک دسته‌بندی دیگر این بار الزامات ایمنی مربوط به انواع پارکینگ را شرح می‌دهد و در این راه با اشاره به وسایل ایمنی برای

  • پارکینگ‌های نیمه مکانیزه با سامانه پازلی در سطح
  • و نکات مربوط به پارکینگ‌های نیمه مکانیزه با سامانه و ظرفیت دو یا سه خودرو با حرکت عمودی
  • و تجهیزات پارکینگ تمام مکانیزه مباحث را جلو می‌برد.

بخش هشت: محل پارک خودرو

در ادامه و در بخش هشت الزامات و دستورالعمل‌های پارکینگ مکانیزه در خصوص الزامات مربوط به محل پارک خودرو در پارکینگ مکانیزه نکاتی آورده شده است.

بخش نهم

در بخش نهم از دستورالعمل استاندارد ۲۰۵۳۳ پارکینگ مکانیزه درباره ویژگی‌های عملکردی پارکینگ مکانیزه صحبت شده است و درباره آیتم‌های سنجشی درباره کاربری پارکینگ‌های مکانیزه، مانند میزان سرویس دهی و توان عملیاتی پارکینگ مکانیزه، زمان حضور کاربر و قابلیت اطمینان سامانه نکاتی عنوان شده است.

بخش دهم

در بخش دهم درباره الزامات ترافیکی احداث پارکینگ مکانیزه بندهایی آورده شده است و میزان مجاز تعداد پارک و ممیزی پارکینگ مکانیزه در انواع معابر را شرح داده است.

بخش یازده

در بخش یازده درباره قوانین ساختمانی و مباحث آتش‌نشانی الزاماتی آورده شده است. که خود قوانین آتش‌نشانی در سه مبحث:

1-       دستوالعمل ایمنی پارکینگ مکانیزه پازلی طبقاتی با حرکت عمودی و افقی

2-       دستوالعمل ایمنی پارکینگ مکانیزه مستقل

3-       دستورالعمل پارکینگ مکانیزه طبقاتی ترکیبی آورده شده است.

بخش یازده

در ادامه در بخش یازده استاندارد و ضوابط پارکینگ مکانیزه در

  • مباحث ساختمانی
  • درباره معماری و شهرسازی
  • آئین نامه‌های معتبر
  • روشنایی
  • تهویه
  • لوله‌کشی تاسیساتی
  • سامانه‌های نظارتی
  • سر و صدا و میزان مجاز آن
  • محدوده دمایی کارکرد در پارکینگ‌های مکانیزه

اشارات مختصری شده است.

بخش دوازده

در بخش دوازده و پایانی این دستورالعمل استاندارد پارکینگ مکانیزه به ملاحظات بهره‌برداری با سرفصل‌های مستند سازی، تعمیر و نگه‌داری، آزمون و شرایط تحویل به بهره بردار و آموزش اشاراتی شده است.

پلاس پارکینگ ضمن تقدیر و تشکر از عزیزانی که کوشش‌های فراوانی برای شکل‌گیری این دستوالعمل داشته‌اند و بنای تدوین یک مجموعه از قوانین را در مبحث پارکینگ‌های مکانیزه، ایجاد کرده‌اند، سعی بر این داشت تا با ارائه یک مقدمه به معرفی محتوای این دستوالعمل ها اشاره نماید و یک پیش‌زمینه مطالعه این دستورالعمل را برای عزیزان ایجاد نماید.

 اما گذر زمان و سرعت تغییرات، الزام بازنویسی و ویرایش هر اثر فنی را محیا می‌کند. مجموعه استاندار فوق در خصوص پارکینگ مکانیزه نیز از این قاعده مستثنی نیست. گذر زمان و سرعت تغییرات و ایجاد تحولات، لزوم داشتن دستوالعمل‌های واضح‌تر و به‌روزتر را در این خصوص نیز گوش‌زد می‌کند.

در ادامه شما بزرگواران می‌توانید متن اصلی استاندارد ۲۰۵۳۳ در خصوص استاندارد پارکینگ مکانیزه (خودرو) الزامات و توصیه‌ها را دانلود و مطالعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید سوالات خود در خصوص نکات استاندارد و هر گونه سوال و راهنمای در خصوص پارکینگ مکانیزه را از کارشناسان پلاس پارکینگ از طریق شماره‌های ۰۲۱۲۸۴۲۱۲۴۵ و یا ۰۹۱۲۰۵۳۶۱۳۸ دریافت نمایید.

دانلود ضوابط و قوانین استاندارد پارکینگ‌ مکانیزه خودرو - الزامات و توصیه‌ها

با امید زندگی بهتر با استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی در زندگی روزمره برای همه همراهان و خوانندگان عزیز این مقاله

                                              پلاس پارکینگ - سعید فرجی

msoofi بازدید : 177 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ رسوب زدایی تصویری پکیج دیواری بوتان
رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج رسوب زدایی پکیج دیواری بوتان
نحوه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور فیلم رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج
محلول رسوب گیر پکیج رسوب زدایی پکیج ایساتیس

Contact the sales manager

 

مایع محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب در واقع یک محلول شیمیایی است که در مسیر بسته سیستم‌های گرمایش ریخته می‌شود و با  تغییر برخی از مشخصات آب در حال گردش، معایب زیر را در این سیستم کاهش  می‌دهد و یا حذف می‌کند.

  • نشتی و هواگیری سیستم گردش آب
  • افزایش گرما دهی و راندمان سیستم گرمایش
  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • کاهش افت فشار حاصل از هواگیری لوله‌ها
  • افزایش طول عمر پمپ سیرکوله و قطعات و ملحقات پکیج (که تعویض آنها در حال حاضر هزینه بسیار بالایی دارد)
  • افزایش طول عمر کل سیستم گرمایش با کاهش رسوب گذاری
  • و...

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب/ حذف هواگیری و کاهش فشار آب و افزایش گرما دهی پکیج و رادیاتور به روش شیمیایی

چگونه ممکن است یک مایع شیمیایی محافظ پکیج و رادیاتور و فن کوئل این همه مزیت ایجاد کند؟

پروتکتور یا مایع محافظ و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یک محصول شیمیایی، شامل ترکیبی است، از مواد نگهدارنده فلزات شامل فولاد، چدن، مس، برنج، استیل، لحیم و آلومینیم که با ایجاد فیلم و لایه‌ای مقاوم، محافظت از خوردگی و رسوب گذاری را در سیستمهای  گرمایشی، انجام می‌دهد.

مایع پرتکتور یا محلول محافظ رادیاتور یا محافظ سیستم‌های گرمایشی، که برخی هم آن را با عنوان محلول ضد رسوب می‌شناسند مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند و از تماس آنها با فلز و نهايتاً ايجاد رسوب و خوردگي جلوگيري مي‌نمايد.

 

و با انجام همین کار مزایایی زیر را ایجاد می‌کند:

  1. كنترل پر قدرت خوردگي و جلوگیری از سوراخ شدن رادیاتور و لوله‌ها
  2. معلق نگه‌داشتن رسوبات و سختی‌های موجود در آب
  3. کا هش هزينه تعمیر و نگهداري و افزايش طول عمر مفيد سيستم
  4. آسان نمودن تبادل حرارت به همراه محافظت دائم سطوح فلزي از رسوب گذاري
  5. جلوگیری کننده از ایجاد هوا در رادیاتور و لوله‌ها در اثر خوردگی گالوانیکی
  6. جلوگیری از عفونی شدن آب
  7. کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش راندمان
  8. جلوگیری از خراب شدن پمپ‌ها و قطعات مرتبط
  9. جلوگیری از خراب شدن و رسوب گذاری داخل مبدل سیستم‌های گرمایشی
  10. تنظیم کننده PH  آب در گردش سازگار با محیط زیست
  11. در سیستم‌های قدیمی که احتمال وجود رسوب در داخل رادیاتور و لوله‌ها وجود دارد و رسوب زدایی لوله‌ها و مسیر به آسانی امکان پذیر نیست، این ماده به تنهایی علاوه بر انجام موارد بالا به مرور زمان رسوبات سیستم را حل کرده و  در خود به صورت معلق  نگه می‌دارد.

 

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

سیستم‌های پکیج منازل دو مدار آب دارد. یکی مدار آب گرم مصرفی که در واقع زمانی که یکی از شیرهای آب گرم در منزل را باز کنیم پکیج مشغول کار می‌شود و آب گرم مصرفی را تامین می‌نماید.که یک مسیر جدا گانه دارد.

 و مسیر دوم مدار تامین آب گرم در پکیج مدار آب رادیاتورها یا سیستم گرمایش منازل است. که می‌تواند شامل گرمایش از کف نیز باشد. در این سیستم آب در یک مدار بسته جریان دارد و دائم آب، در کل این مسیر سیرکوله می‌شود. یعنی آب توسط پمپ سیرکوله از داخل رادیاتورها و مسیر گرمایش از کف مکش شده، دمای آن در داخل پکیج اندازه‌گیری می‌شود. و برحسب دمای آب در حال گردش خاموش یا روشن بودن و حتی میزان شعله گاز تنظیم می‌گردد. و آب فراخوانی شده بعد از آن که در داخل پکیج به دمای تنظیمی رسید از لوله برگشت آب رادیاتور به لوله رفت آب رادیاتور هدایت می‌گردد.

همین گردش و رفت و برگشت آب در یک مدار بسته و دائم گرما دیدن آن مخصوصا در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد سبب جدا شدن املاح آب و معلق شدن آنها در سیستم گرمایش می‌گردد.

این سختی‌ها و املاح جدا شده به مرور زمان در نقاط مختلف مسیر و در ته رادیاتورها می‌توانند در کنار هم جمع شوند و با افزایش آنها مسیر به مرور بسته می‌شود. و سبب عدم گردش آب در برخی از پره‌های رادیاتور و گاها حتی باعث مسدود شدن مسیر یک رادیاتور کامل می‌گردد و سبب افت بهروری و کاهش گرمادهی سیستم گرمایش می‌گردد.

این مشکل جمع شدن رسوبات آب در کنار یک‌دیگر، گاهی در مسیرهای اصلی رخ می‌دهد و با اختلال در مسیر گردش کل آب سیستم سبب کاهش افت فشار آب  و در نهایت عدم ایجاد گرمایش توسط سیستم پکیج و رادیاتور می‌گردد.

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

این اتفاق در ایران که سختی آب شرب بالاتر از نرمال جهانی است بسیار شایع است و یکی از مشکلات عمده سیستم‌های گرمایش و پکیج و رادیاتور در ایران همین موضوع رسوب گیری لوله‌ها و مسیر و یا رادیاتور و حتی مبدل و قطعات خود پکیج می‌باشد. که البته برطرف کردن آن هزینه‌های بسیار گزافی را مخصوصا در حال حاضر که قیمت‌ها به دلیل تغییر نرخ ارز چند برابر شده است بر روی دست مصرف کنندگان می‌گذارد.

اما محلول ضد رسوب که یک ماده شیمیایی است، وقتی وارد مسیر بسته گردش آب می‌شود. در واقع عملکردی شبیه به اسیدی دارد، که در لوله های فاضلاب برای از بین بردم جرم و گرفتگی میریزیم.

با این تفاوت که لوله‌های سیستم گرمایش هم جنس حساس‌تر و آلیاژهای متفاوت‌تری دارند و هم هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض آنها بسیار بالا است، پس نمی‌توان از اسید یا هر مایع لوله باز کن دیگری استفاده کرد.

چون در مسیر آب سیرکوله پکیج و رادیاتور واشرهای حساسی وجود دارند که استفاده از اسید آنها را خشک و ترک خورده می‌کند و همین امر سبب نشتی بالاتر و حتی گاهی موارد گریپاژ کردن پمپ سیرکوله و یا شیرهای برقی و سنسورهای در پکیج می‌گردد.

پس استفاده از هر ترکیب من در آوردی و ساختگی مانند ترکیب برخی اسیدها و ضدیخ ماشین و... را برای از بین بردن رسوبات داخل سیستم و لوله‌کشی پکیج و رادیاتور از سر خود بیرون کنید، زیرا با انجام اینگونه رفتارهای نادرست و غیر فنی، فقط برای خود هزینه و دردسر بیشتری ایجاد می‌کنید.

اما به جای این موارد شما می‌توانید به محصولات شرکت‌های شیمیایی معتبر و با کیفیت تکیه کنید، که پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش محصولات خود را برای رفع مشکل رسوب زدایی سیستم‌های پکیج و رادیاتور معرفی کرده‌اند.

این محصول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از ترکیب چند ماده به وجود آمده است که سه ماموریت اساسی را در پکیج و رادیاتور برای جلوگیری از رسوب گذاری و خوردگی انجام می‌کند.

  • در مرحله اول محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ در سرتاسر مسیر لوله‌ها و رادیاتور‌ها و اتصالات ایجاد می‌کند، یا به اصطلاح مسیر را چرب می‌کند. این چربی مسیر که بر حسب کیفیت مورد استفاده در ترکیب شیمیایی محصول بین شش ماه تا یک سال موثر عمل می‌کند، مانع از چسبندگی رسوبات معلق به سطح‌های مخدوش در مسیر آّب داخل سیستم پکیج و رادیاتورها می‌گردد، و سطح مسیر را سیقلی نگه می‌دارد.

البته گفتن این جمله لازم است که هر گونه چربی و روغنی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد، چون ما در مسیر سیرکولاسیون آب در مدار پکیج و رادیاتور انواع و اقسام فلزات و آلیاژها را داریم و باید ترکیب چربی سازی محلول به نحوی باشد که تشکیل این لایه فیلم در تمام فلزات و عناصر محقق گردد.

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ

 

  •  ترکیب شیمیایی محلول ضد رسوب یا محافط پکیج و رادیاتور، وقتی با آب موجود در مدار سیرکولاسیون ترکیب می‌شود، مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند. و با همین کار کمک می‌کند، که ذرات رسوب گذار معلق در آب بماند. پس با انجام  این کار، حتی اگر در مرحله اول و تشکیل فیلم محافظ اطراف مسیر داخلی سیستم گرمایش، اختلالی ایجاد شده باشد، و این لایه فیلم کامل تشکیل نشده باشد، ذرات رسوب گذار در آب معلق شده، و نمی‌توانند به بدنه داخلی پکیج و رادیاتور بچسبند و مسیر را مسدود کنند.
  • در مرحله سوم و باز برای تکمیل چرخه عدم رسوب گذاری، ترکیبات محلول محافظ پکیج و رادیاتور سعی در از بین بردن رسوبات احتمالی در مسیر دارد. در واقع همین ترکیب اسفنجی احاطه‌گر سعی بر جدا سازی و از هم پاشیدن رسوب شکل گرفته در مسیر و معلق کردن ذرات آن دارد. که این کار با مرور زمان و گردش ترکیب محلول و آب در مسیر ایجاد می‌گردد. و اگر در مسیر برگشت از ردایاتورها صافی برنجی نصب کرده باشید این ذرات معلق در آن صافی جمع شده و به مرور می‌توانید بدون هزینه آن را از سیستم خارج کنید.

در واقع محلول محافظ پکیج و رادیاتور با اجرای این سیکل به صورت مدام در سیستم مدار بسته پکیج و رادیاتور دائما در حال رسوب زدایی از سیستم پکیج و رادیاتور شماست و به همین دلیل به آن محلول محافظ پکیج و رادیاتور می‌گویند.

 

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور  

 بهترین حالت این است که یه فرد متخصص محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور را در سیتسم گرمایش تزریق کند. اما اگر خودتان کمی اطلاعات فنی دارید و آچار به‌دست هستید، و یک آشنایی جزئی با سیستم پکیج و رادیاتور داشته باشید و قطعات و وظایف هر کدام را بدانید، خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. و نیاز به پرداخت هزینه برای سرویس کار پکیج نیست.

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور

برای این کار شما باید یکی از رادیاتورها رو انتخاب کنید که البته پیشنهاد ما رادیاتور حوله خشک کن حمام است. چون انجام تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک مقدار کثیف کاری دارد.

البته اگر در حمام رادیاتور ندارید اشکالی ندارد، چون انجام این کار یک فرایند کنترل شده است و برای جلوگیری از ریخت و پاش راه حل‌هایی وجود دارد و می‌شود با ظرف آب اضافی را تخلیه کرد. و می‌توانید از رادیاتورهای حال یا اتاق خواب برای انجام تزریق محلول ضد رسوب استفاده کنید.

 برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را انجام بدید.

  1. یک عکس از گیج و یا نشانگر فشار آب داخل سیستم پکیج (در زیر پکیج) بگیرید. و یا عددی را که عقربه نشان می‌دهد یادداشت کنید.محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور
  2. شیر آب گرم ورودی به رادیاتور مدنظر یا حوله خشک کن را کاملا ببندید.
  3. شیر خروج آب از رادیاتور انتخابی را هم ببندید.
  4. پیچ هواگیری رادیاتور یا حوله خشک کن را باز کنید.تا فشار احتمالی داخل رادیاتور از آن خارج شود (در این مرحله یک حوله در کنار خود داشت باشید تا اطراف این نقطه را بگیرید تا با آن پاشش و یا ریزش قطرات احتمالی آب را خشک کنید).
  5. زیر یکی از شیرهای ورودی و یا خروجی آب به رادیاتور، یک ظرف با ظرفیت دو یا سه لیتر آب بگذارید و شیر را با آچار از رادیاتور جدا کنید تا آب شروع به خارج شدن از رادیاتور کند. بعد از کاهش یکی دو لیتر آب، شیر مذکور را محکم کنید تا آب نشتی نداشته باشد.محلول ضد هواگیری رادیاتور
  6. کل مجموعه شیر تخلیه را کامل باز کنید.
  7. یک قیف و یک شیلنگ گاز با حدود اندازه سی سانتی‌متر تهیه کنید و با یک عدد بست شیلنگ را به قیف محکم کنید. و یا از قیف‌های محلول آماده در بازار تهیه کنید.مایع ضد رسوب رادیاتور
  8. شیلنگ قیف را در محل باز شده مجموعه شیر تخلیه وارد کنید و تا جایی که امکان دارد اجازه بدهید در سیستم پیش روی کند.
  9. یک محلول ضد رسوب را کم‌کم داخل قیف ریخته و برای ورود آن به سیستم کمی صبر کنید.
  10. بعد از اتمام تخلیه، شیلنگ را خارج کرده و مجموعه شیر هواگیری را در محل خود ببندید و پیج هواگیری را محکم کنید.
  11. شیر ورود و خروج آب به رادیاتور را باز کنید تا آب گرم وارد رادیاتور شود. و پیچ هواگیری را کمی باز کنید تا هوای سیستم خارج شده و شروع به پاشش آب کند. و بعد از آن پیچ هواگیری را مجکم کنید.
  12. شیر پرکن سیستم پکیج را باز کنید تا فشار پکیج به مقداری که در ابتدای کار یادداشت کردید برسد و در آن نقطه شیر پرکن زیر پکیج را ببندید.
  13. کار تمام شده و محلول از طریق سیستم سیرکولاسیون در کل مسیر گردش کرده و عمل ممانعت از رسوب زدایی و محافظت از سیستم پکیج و رادیاتورها را انجام خواهد داد.

 

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور کدام است؟ و از کجا آن را تهیه کنیم؟

در گذشته در ایران خرید این گونه محصولات و اقلام از برندهای خارجی بهترین گزینه بود و یک زمان برندهای  FERNOX  و  یا  MC1  و یا BEIZEN  بسیار مطرح بودند و همه سرویسکاران پکیج و رادیاتور از عملکرد شگفت‌انگیز آنان حیزت زده بودند. ولی الان با توجه به تحریم و کمبود ارز و قیمت بالای واردات در اصل این شرکت‌ها با تاجران ایرانی همکاری نمی‌کنند و محصولاتی هم که گاها در ایران پیدا می‌شود عموما فیک و تقلبی هستند. حتی این محلول‌های تقلبی با شباهت بسیار زیاد در شیوه بسته‌بندی همانند خود شرکت‌های اصلی در بازار توزیع می‌شوند.

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور

 اما خیلی از شرکت‌های تولید کننده شیمیایی خوب ایرانی که صادرات هم دارند وارد این قصه شدند و محصولاتی را هم ساخته‌اند و ظرف این چند سال و با مرور زمان، معایب این محصولات را هم برطرف کردند. و الان به واقع می‌شود روی این محصولات حساب باز کرد. و از آنها با اطمینان استفاده کرد و این نظر سرویس‌کارانی است که در شهرهای مختلف این محصولات را استفاده کرده‌ و عملکرد قابل قبول آن را تایید کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌های تولیدکننده و البته دانش بنیان شرکت صدرا شیمی اراک می‌باشد. که با تحقیق‌های فراوان توسط متخصصین شیمی و همکارای نزدیک با مهندسین مکانیک سیالات و دریافت بازخورد مستقیم از سرویسکاران و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های پکیج و رادیاتور، محصول پروتکتور خود را با عنوان محافظ پکیج و رادیاتور به بازار عرضه کرده است.

این محصول فوق العاده کاربردی از بهترین مواد شیمیایی موجود در کشور، با قیمتی مناسب توسط شرکت صدرا شیمی تولید و عرضه می‌شود. و کارایی و کیفیت خود را در حضور کارشناسان این حوزه پس داده است. و با نمره قبولی و کیفیت عالی توسط سرویسکاران به مشتری‌ها و به صورت تضمینی توصیه می‌گردد.

برای خرید این محصول می‌توانید از آدرس زیر در سایت مثبت بازار اقدام نمایید. مثبت بازار در حقیقت یک سایت برای عمده فروشی و پخش عمده درب مغازه‌ها و یا تامین اقلام ادارات و شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است.

ولی اگر شما خرید تکی هم داشته باشید، از نزدیک‌ترین مغازه‌ای که این محصول را موجود دارد، برای شما ارسال می‌کند یا حتی می‌توانید آدرس فروشگاه‌های اطراف که این محصول را موجود دارند استعلام کنید و به هر کدام که تمایل داشتین مراجعه کنید و حضوری خرید کنید.

مثبت بازار آینده خرید و فروش در ایران است و دسترس‌پذیری و پخش کالای سراسری، با ارزان‌ترین قیمت‌ها را در برنامه و اهداف خودش جای داده است.

 پس برای خرید از مثبت بازار به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره 09120941291 تماس بگیرید.

 

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج  و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

قیمت محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور برای نمونه‌های که عنوان می‌شود خارجی هستند از رنج قیمت  120 هزارتومان تا 400 هزارتومان در بازار به فروش می‌رسند. ولی با توجه با قیمت‌های فروش این محصولات در کشورهای مبدا و فقط با نرخ تبدیل دلار به ریال به قیمت روز قاعد تا الان قیمت این محصولات باید در رنج 800 هزارتومان در کشور مبدا باشد. قیمت حمل‌ونقل و سایر نکات هم خودتان حساب کنید. و همین دلایل سبب می‌شود که بیشتر به اصل بودن این کالاهایی که حتی در بسته‌بندی مشابه نمونه خارجی در کشور یافت می‌شوند، شک کرد.

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

که البته این فقط قیمت برای خرید خود محلول محافظ پکیج می‌باشد و اجرت و دستمزد تزریق محلول ضد رسوب هم جدا گانه توسط سرویسکاران حساب می‌گردد.

ولی محصول محافظ پکیج و رادیاتور صدرا شیمی که حداقل از اصل بودن محصول شرکت اطمینان دارید را می توانید در بازار با رنج قیمت 100 تا 120 هزارتومان، به صورت تکی خریداری نمایید. و البته قیمت عمده فروشی آن متفاوت است که برای خرید آن باید با شماره 09120941291 در عمده فروشی مثبت بازار تنها نمایندگی فروش شرکت صدرا شیمی تماس حاصل فرمائید.

 

بهترین زمان استفاده از محلول ضد رسوب و یا محافظ پکیج و رادیاتور چه زمانی است؟

به صورت کلی محدودیت زمانی برای تزریق محلول پروتکتور و یا محلول ضد رسوب وجود ندارد و شما هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام کنید، مخصوصا در فصل‌های سرد سال که کارکرد سیستم گرمایش بیشتر است، به عملکرد بهتر این محلول و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های گزاف تعمیر سیستم پکیج و رادیاتور خود کمک کرده‌اید.

اما در کل بهترین زمان تزریق مواد ضد رسوب در پکیج و رادیاتور در واقع وقتی است که سیستم عملکرد خوبی دارد. و گرمایش کافی دارد و بدون اشکال به کار خود ادامه می‌دهد. این نشانگر این است که سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور شما سالم است، ولی اگر این وضعیت با آب لوله‌کشی ادامه پیدا کند می‌تواند استارت رسوب گذاری در سیستم‌های شما خورده شود و همین امر، می‌توانند عامل ایجاد هزینه تعمیر و نگهداری برای شما گردد.

 به همین دلیل بهتر است تا زمانی که سیستم گرمایش، عیبی ندارد، این محلول محافظ را به سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور خود اضافه کنید، تا طول عمر پکیج و رادیاتور خود را افزایش دهید.

اما در مواقعی که:

  • رادیاتورها یا شیرها نشتی دارند.
  • سیستم پکیج و رادیاتورها هوا می‌گیرد و با افت فشار مواجه می‌شوید.
  • داخل رادیاتورها صدای جریان آب می‌دهد.
  • کیفیت گرمایش کم شده است و کل مجموعه یا قسمتی از آن گرمایش ندارد.

 در این مواقع هم می‌توانید  از این محلول استفاده کنید.که البته اگر حجم خرابی و رسوب گذاری در سیستم خیلی بالا نباشد قطعا موضوع را بر طرف می‌کند. ولی اگر خیلی دیر اقدام کرده باشید. و رسوب‌های زیادی در مسیر و سیستم تشکیل شده باشد، دیگر چاره‌ای ندارید به جز اجرای رسوب گیری فیزیکی توسط سرویسکاران، و ممکن است محلول ضد رسوب نتواند به صورت تضمینی کل سیستم را احیا کند.

 در این موارد باید یک رسوب گیری فیزیکی از رادیاتورها و مسیر توسط سرویسکاران پکیج و رادیاتور در کل انجام گردد و پس از احیای سیستم و خارج کردن رسوبات تشکیل شده که معمولا با هزینه و اتلاف وقت بسیار همراه است، این بار اکیدا توصیه می‌کنیم که حتما محلول محافظ پکیج و رادیاتور را در سیستم تزریق نمایید.

در غیر این صورت با توجه به رسوبات باقی‌مانده در مسیرها و احتمالا پوسیدگی لایه‌های داخلی مجموعه پکیج و رادیاتور، این موضوع رسوب گذاری خیلی سریعتر از دفعات قبل اتفاق خواهد افتاد، و عملا سیستم پکیج و رادیاتور شما وارد سیکل مداوم رسوب گذاری می‌گردد.

 

نتیجه گیری

بنابراین با توجه به:

  • بالا بودن سختی آب لوله کشی در ایران و
  • حساس بودن سیستم‌های گرمایش مبتنی بر گردش آب گرم مانند پکیج و رادیاتور و سیستم‌های گرمایش از کف به میزان سختی آب و
  • هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری سیستم‌های گرمایش مخصوصا بعد از افزایش چند برابری قیمت دلار در سال 99 توصیه می‌شود که حتما و همین الان نسبت به تهیه و تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از طریق لینک زیر در سایت مثبت بازار برای خرید حضوری و یا اینترنتی اقدام فرمائید.

Contact the sales manager

msoofi بازدید : 228 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

محلول ضد هواگیری رادیاتور محلول محافظ رادیاتور شوفاژ
محلول ضد رسوب پکیج مایع ضد رسوب رادیاتور
مایع محافظ رادیاتور شبنم محلول رسوب گیر پکیج
پروتکتور رادیاتور محلول پکیج

Contact the sales manager

 

مایع محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب در واقع یک محلول شیمیایی است که در مسیر بسته سیستم‌های گرمایش ریخته می‌شود و با  تغییر برخی از مشخصات آب در حال گردش، معایب زیر را در این سیستم کاهش  می‌دهد و یا حذف می‌کند.

  • نشتی و هواگیری سیستم گردش آب
  • افزایش گرما دهی و راندمان سیستم گرمایش
  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • کاهش افت فشار حاصل از هواگیری لوله‌ها
  • افزایش طول عمر پمپ سیرکوله و قطعات و ملحقات پکیج (که تعویض آنها در حال حاضر هزینه بسیار بالایی دارد)
  • افزایش طول عمر کل سیستم گرمایش با کاهش رسوب گذاری
  • و...

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب/ حذف هواگیری و کاهش فشار آب و افزایش گرما دهی پکیج و رادیاتور به روش شیمیایی

چگونه ممکن است یک مایع شیمیایی محافظ پکیج و رادیاتور و فن کوئل این همه مزیت ایجاد کند؟

پروتکتور یا مایع محافظ و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یک محصول شیمیایی، شامل ترکیبی است، از مواد نگهدارنده فلزات شامل فولاد، چدن، مس، برنج، استیل، لحیم و آلومینیم که با ایجاد فیلم و لایه‌ای مقاوم، محافظت از خوردگی و رسوب گذاری را در سیستمهای  گرمایشی، انجام می‌دهد.

مایع پرتکتور یا محلول محافظ رادیاتور یا محافظ سیستم‌های گرمایشی، که برخی هم آن را با عنوان محلول ضد رسوب می‌شناسند مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند و از تماس آنها با فلز و نهايتاً ايجاد رسوب و خوردگي جلوگيري مي‌نمايد.

 

و با انجام همین کار مزایایی زیر را ایجاد می‌کند:

  1. كنترل پر قدرت خوردگي و جلوگیری از سوراخ شدن رادیاتور و لوله‌ها
  2. معلق نگه‌داشتن رسوبات و سختی‌های موجود در آب
  3. کا هش هزينه تعمیر و نگهداري و افزايش طول عمر مفيد سيستم
  4. آسان نمودن تبادل حرارت به همراه محافظت دائم سطوح فلزي از رسوب گذاري
  5. جلوگیری کننده از ایجاد هوا در رادیاتور و لوله‌ها در اثر خوردگی گالوانیکی
  6. جلوگیری از عفونی شدن آب
  7. کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش راندمان
  8. جلوگیری از خراب شدن پمپ‌ها و قطعات مرتبط
  9. جلوگیری از خراب شدن و رسوب گذاری داخل مبدل سیستم‌های گرمایشی
  10. تنظیم کننده PH  آب در گردش سازگار با محیط زیست
  11. در سیستم‌های قدیمی که احتمال وجود رسوب در داخل رادیاتور و لوله‌ها وجود دارد و رسوب زدایی لوله‌ها و مسیر به آسانی امکان پذیر نیست، این ماده به تنهایی علاوه بر انجام موارد بالا به مرور زمان رسوبات سیستم را حل کرده و  در خود به صورت معلق  نگه می‌دارد.

 

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

سیستم‌های پکیج منازل دو مدار آب دارد. یکی مدار آب گرم مصرفی که در واقع زمانی که یکی از شیرهای آب گرم در منزل را باز کنیم پکیج مشغول کار می‌شود و آب گرم مصرفی را تامین می‌نماید.که یک مسیر جدا گانه دارد.

 و مسیر دوم مدار تامین آب گرم در پکیج مدار آب رادیاتورها یا سیستم گرمایش منازل است. که می‌تواند شامل گرمایش از کف نیز باشد. در این سیستم آب در یک مدار بسته جریان دارد و دائم آب، در کل این مسیر سیرکوله می‌شود. یعنی آب توسط پمپ سیرکوله از داخل رادیاتورها و مسیر گرمایش از کف مکش شده، دمای آن در داخل پکیج اندازه‌گیری می‌شود. و برحسب دمای آب در حال گردش خاموش یا روشن بودن و حتی میزان شعله گاز تنظیم می‌گردد. و آب فراخوانی شده بعد از آن که در داخل پکیج به دمای تنظیمی رسید از لوله برگشت آب رادیاتور به لوله رفت آب رادیاتور هدایت می‌گردد.

همین گردش و رفت و برگشت آب در یک مدار بسته و دائم گرما دیدن آن مخصوصا در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد سبب جدا شدن املاح آب و معلق شدن آنها در سیستم گرمایش می‌گردد.

این سختی‌ها و املاح جدا شده به مرور زمان در نقاط مختلف مسیر و در ته رادیاتورها می‌توانند در کنار هم جمع شوند و با افزایش آنها مسیر به مرور بسته می‌شود. و سبب عدم گردش آب در برخی از پره‌های رادیاتور و گاها حتی باعث مسدود شدن مسیر یک رادیاتور کامل می‌گردد و سبب افت بهروری و کاهش گرمادهی سیستم گرمایش می‌گردد.

این مشکل جمع شدن رسوبات آب در کنار یک‌دیگر، گاهی در مسیرهای اصلی رخ می‌دهد و با اختلال در مسیر گردش کل آب سیستم سبب کاهش افت فشار آب  و در نهایت عدم ایجاد گرمایش توسط سیستم پکیج و رادیاتور می‌گردد.

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

این اتفاق در ایران که سختی آب شرب بالاتر از نرمال جهانی است بسیار شایع است و یکی از مشکلات عمده سیستم‌های گرمایش و پکیج و رادیاتور در ایران همین موضوع رسوب گیری لوله‌ها و مسیر و یا رادیاتور و حتی مبدل و قطعات خود پکیج می‌باشد. که البته برطرف کردن آن هزینه‌های بسیار گزافی را مخصوصا در حال حاضر که قیمت‌ها به دلیل تغییر نرخ ارز چند برابر شده است بر روی دست مصرف کنندگان می‌گذارد.

اما محلول ضد رسوب که یک ماده شیمیایی است، وقتی وارد مسیر بسته گردش آب می‌شود. در واقع عملکردی شبیه به اسیدی دارد، که در لوله های فاضلاب برای از بین بردم جرم و گرفتگی میریزیم.

با این تفاوت که لوله‌های سیستم گرمایش هم جنس حساس‌تر و آلیاژهای متفاوت‌تری دارند و هم هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض آنها بسیار بالا است، پس نمی‌توان از اسید یا هر مایع لوله باز کن دیگری استفاده کرد.

چون در مسیر آب سیرکوله پکیج و رادیاتور واشرهای حساسی وجود دارند که استفاده از اسید آنها را خشک و ترک خورده می‌کند و همین امر سبب نشتی بالاتر و حتی گاهی موارد گریپاژ کردن پمپ سیرکوله و یا شیرهای برقی و سنسورهای در پکیج می‌گردد.

پس استفاده از هر ترکیب من در آوردی و ساختگی مانند ترکیب برخی اسیدها و ضدیخ ماشین و... را برای از بین بردن رسوبات داخل سیستم و لوله‌کشی پکیج و رادیاتور از سر خود بیرون کنید، زیرا با انجام اینگونه رفتارهای نادرست و غیر فنی، فقط برای خود هزینه و دردسر بیشتری ایجاد می‌کنید.

اما به جای این موارد شما می‌توانید به محصولات شرکت‌های شیمیایی معتبر و با کیفیت تکیه کنید، که پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش محصولات خود را برای رفع مشکل رسوب زدایی سیستم‌های پکیج و رادیاتور معرفی کرده‌اند.

این محصول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از ترکیب چند ماده به وجود آمده است که سه ماموریت اساسی را در پکیج و رادیاتور برای جلوگیری از رسوب گذاری و خوردگی انجام می‌کند.

  • در مرحله اول محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ در سرتاسر مسیر لوله‌ها و رادیاتور‌ها و اتصالات ایجاد می‌کند، یا به اصطلاح مسیر را چرب می‌کند. این چربی مسیر که بر حسب کیفیت مورد استفاده در ترکیب شیمیایی محصول بین شش ماه تا یک سال موثر عمل می‌کند، مانع از چسبندگی رسوبات معلق به سطح‌های مخدوش در مسیر آّب داخل سیستم پکیج و رادیاتورها می‌گردد، و سطح مسیر را سیقلی نگه می‌دارد.

البته گفتن این جمله لازم است که هر گونه چربی و روغنی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد، چون ما در مسیر سیرکولاسیون آب در مدار پکیج و رادیاتور انواع و اقسام فلزات و آلیاژها را داریم و باید ترکیب چربی سازی محلول به نحوی باشد که تشکیل این لایه فیلم در تمام فلزات و عناصر محقق گردد.

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ

 

  •  ترکیب شیمیایی محلول ضد رسوب یا محافط پکیج و رادیاتور، وقتی با آب موجود در مدار سیرکولاسیون ترکیب می‌شود، مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند. و با همین کار کمک می‌کند، که ذرات رسوب گذار معلق در آب بماند. پس با انجام  این کار، حتی اگر در مرحله اول و تشکیل فیلم محافظ اطراف مسیر داخلی سیستم گرمایش، اختلالی ایجاد شده باشد، و این لایه فیلم کامل تشکیل نشده باشد، ذرات رسوب گذار در آب معلق شده، و نمی‌توانند به بدنه داخلی پکیج و رادیاتور بچسبند و مسیر را مسدود کنند.
  • در مرحله سوم و باز برای تکمیل چرخه عدم رسوب گذاری، ترکیبات محلول محافظ پکیج و رادیاتور سعی در از بین بردن رسوبات احتمالی در مسیر دارد. در واقع همین ترکیب اسفنجی احاطه‌گر سعی بر جدا سازی و از هم پاشیدن رسوب شکل گرفته در مسیر و معلق کردن ذرات آن دارد. که این کار با مرور زمان و گردش ترکیب محلول و آب در مسیر ایجاد می‌گردد. و اگر در مسیر برگشت از ردایاتورها صافی برنجی نصب کرده باشید این ذرات معلق در آن صافی جمع شده و به مرور می‌توانید بدون هزینه آن را از سیستم خارج کنید.

در واقع محلول محافظ پکیج و رادیاتور با اجرای این سیکل به صورت مدام در سیستم مدار بسته پکیج و رادیاتور دائما در حال رسوب زدایی از سیستم پکیج و رادیاتور شماست و به همین دلیل به آن محلول محافظ پکیج و رادیاتور می‌گویند.

 

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور  

 بهترین حالت این است که یه فرد متخصص محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور را در سیتسم گرمایش تزریق کند. اما اگر خودتان کمی اطلاعات فنی دارید و آچار به‌دست هستید، و یک آشنایی جزئی با سیستم پکیج و رادیاتور داشته باشید و قطعات و وظایف هر کدام را بدانید، خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. و نیاز به پرداخت هزینه برای سرویس کار پکیج نیست.

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور

برای این کار شما باید یکی از رادیاتورها رو انتخاب کنید که البته پیشنهاد ما رادیاتور حوله خشک کن حمام است. چون انجام تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک مقدار کثیف کاری دارد.

البته اگر در حمام رادیاتور ندارید اشکالی ندارد، چون انجام این کار یک فرایند کنترل شده است و برای جلوگیری از ریخت و پاش راه حل‌هایی وجود دارد و می‌شود با ظرف آب اضافی را تخلیه کرد. و می‌توانید از رادیاتورهای حال یا اتاق خواب برای انجام تزریق محلول ضد رسوب استفاده کنید.

 برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را انجام بدید.

  1. یک عکس از گیج و یا نشانگر فشار آب داخل سیستم پکیج (در زیر پکیج) بگیرید. و یا عددی را که عقربه نشان می‌دهد یادداشت کنید.محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور
  2. شیر آب گرم ورودی به رادیاتور مدنظر یا حوله خشک کن را کاملا ببندید.
  3. شیر خروج آب از رادیاتور انتخابی را هم ببندید.
  4. پیچ هواگیری رادیاتور یا حوله خشک کن را باز کنید.تا فشار احتمالی داخل رادیاتور از آن خارج شود (در این مرحله یک حوله در کنار خود داشت باشید تا اطراف این نقطه را بگیرید تا با آن پاشش و یا ریزش قطرات احتمالی آب را خشک کنید).
  5. زیر یکی از شیرهای ورودی و یا خروجی آب به رادیاتور، یک ظرف با ظرفیت دو یا سه لیتر آب بگذارید و شیر را با آچار از رادیاتور جدا کنید تا آب شروع به خارج شدن از رادیاتور کند. بعد از کاهش یکی دو لیتر آب، شیر مذکور را محکم کنید تا آب نشتی نداشته باشد.محلول ضد هواگیری رادیاتور
  6. کل مجموعه شیر تخلیه را کامل باز کنید.
  7. یک قیف و یک شیلنگ گاز با حدود اندازه سی سانتی‌متر تهیه کنید و با یک عدد بست شیلنگ را به قیف محکم کنید. و یا از قیف‌های محلول آماده در بازار تهیه کنید.مایع ضد رسوب رادیاتور
  8. شیلنگ قیف را در محل باز شده مجموعه شیر تخلیه وارد کنید و تا جایی که امکان دارد اجازه بدهید در سیستم پیش روی کند.
  9. یک محلول ضد رسوب را کم‌کم داخل قیف ریخته و برای ورود آن به سیستم کمی صبر کنید.
  10. بعد از اتمام تخلیه، شیلنگ را خارج کرده و مجموعه شیر هواگیری را در محل خود ببندید و پیج هواگیری را محکم کنید.
  11. شیر ورود و خروج آب به رادیاتور را باز کنید تا آب گرم وارد رادیاتور شود. و پیچ هواگیری را کمی باز کنید تا هوای سیستم خارج شده و شروع به پاشش آب کند. و بعد از آن پیچ هواگیری را مجکم کنید.
  12. شیر پرکن سیستم پکیج را باز کنید تا فشار پکیج به مقداری که در ابتدای کار یادداشت کردید برسد و در آن نقطه شیر پرکن زیر پکیج را ببندید.
  13. کار تمام شده و محلول از طریق سیستم سیرکولاسیون در کل مسیر گردش کرده و عمل ممانعت از رسوب زدایی و محافظت از سیستم پکیج و رادیاتورها را انجام خواهد داد.

 

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور کدام است؟ و از کجا آن را تهیه کنیم؟

در گذشته در ایران خرید این گونه محصولات و اقلام از برندهای خارجی بهترین گزینه بود و یک زمان برندهای  FERNOX  و  یا  MC1  و یا BEIZEN  بسیار مطرح بودند و همه سرویسکاران پکیج و رادیاتور از عملکرد شگفت‌انگیز آنان حیزت زده بودند. ولی الان با توجه به تحریم و کمبود ارز و قیمت بالای واردات در اصل این شرکت‌ها با تاجران ایرانی همکاری نمی‌کنند و محصولاتی هم که گاها در ایران پیدا می‌شود عموما فیک و تقلبی هستند. حتی این محلول‌های تقلبی با شباهت بسیار زیاد در شیوه بسته‌بندی همانند خود شرکت‌های اصلی در بازار توزیع می‌شوند.

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور

 اما خیلی از شرکت‌های تولید کننده شیمیایی خوب ایرانی که صادرات هم دارند وارد این قصه شدند و محصولاتی را هم ساخته‌اند و ظرف این چند سال و با مرور زمان، معایب این محصولات را هم برطرف کردند. و الان به واقع می‌شود روی این محصولات حساب باز کرد. و از آنها با اطمینان استفاده کرد و این نظر سرویس‌کارانی است که در شهرهای مختلف این محصولات را استفاده کرده‌ و عملکرد قابل قبول آن را تایید کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌های تولیدکننده و البته دانش بنیان شرکت صدرا شیمی اراک می‌باشد. که با تحقیق‌های فراوان توسط متخصصین شیمی و همکارای نزدیک با مهندسین مکانیک سیالات و دریافت بازخورد مستقیم از سرویسکاران و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های پکیج و رادیاتور، محصول پروتکتور خود را با عنوان محافظ پکیج و رادیاتور به بازار عرضه کرده است.

این محصول فوق العاده کاربردی از بهترین مواد شیمیایی موجود در کشور، با قیمتی مناسب توسط شرکت صدرا شیمی تولید و عرضه می‌شود. و کارایی و کیفیت خود را در حضور کارشناسان این حوزه پس داده است. و با نمره قبولی و کیفیت عالی توسط سرویسکاران به مشتری‌ها و به صورت تضمینی توصیه می‌گردد.

برای خرید این محصول می‌توانید از آدرس زیر در سایت مثبت بازار اقدام نمایید. مثبت بازار در حقیقت یک سایت برای عمده فروشی و پخش عمده درب مغازه‌ها و یا تامین اقلام ادارات و شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است.

ولی اگر شما خرید تکی هم داشته باشید، از نزدیک‌ترین مغازه‌ای که این محصول را موجود دارد، برای شما ارسال می‌کند یا حتی می‌توانید آدرس فروشگاه‌های اطراف که این محصول را موجود دارند استعلام کنید و به هر کدام که تمایل داشتین مراجعه کنید و حضوری خرید کنید.

مثبت بازار آینده خرید و فروش در ایران است و دسترس‌پذیری و پخش کالای سراسری، با ارزان‌ترین قیمت‌ها را در برنامه و اهداف خودش جای داده است.

 پس برای خرید از مثبت بازار به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره 09120941291 تماس بگیرید.

 

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج  و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

قیمت محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور برای نمونه‌های که عنوان می‌شود خارجی هستند از رنج قیمت  120 هزارتومان تا 400 هزارتومان در بازار به فروش می‌رسند. ولی با توجه با قیمت‌های فروش این محصولات در کشورهای مبدا و فقط با نرخ تبدیل دلار به ریال به قیمت روز قاعد تا الان قیمت این محصولات باید در رنج 800 هزارتومان در کشور مبدا باشد. قیمت حمل‌ونقل و سایر نکات هم خودتان حساب کنید. و همین دلایل سبب می‌شود که بیشتر به اصل بودن این کالاهایی که حتی در بسته‌بندی مشابه نمونه خارجی در کشور یافت می‌شوند، شک کرد.

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

که البته این فقط قیمت برای خرید خود محلول محافظ پکیج می‌باشد و اجرت و دستمزد تزریق محلول ضد رسوب هم جدا گانه توسط سرویسکاران حساب می‌گردد.

ولی محصول محافظ پکیج و رادیاتور صدرا شیمی که حداقل از اصل بودن محصول شرکت اطمینان دارید را می توانید در بازار با رنج قیمت 100 تا 120 هزارتومان، به صورت تکی خریداری نمایید. و البته قیمت عمده فروشی آن متفاوت است که برای خرید آن باید با شماره 09120941291 در عمده فروشی مثبت بازار تنها نمایندگی فروش شرکت صدرا شیمی تماس حاصل فرمائید.

 

بهترین زمان استفاده از محلول ضد رسوب و یا محافظ پکیج و رادیاتور چه زمانی است؟

به صورت کلی محدودیت زمانی برای تزریق محلول پروتکتور و یا محلول ضد رسوب وجود ندارد و شما هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام کنید، مخصوصا در فصل‌های سرد سال که کارکرد سیستم گرمایش بیشتر است، به عملکرد بهتر این محلول و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های گزاف تعمیر سیستم پکیج و رادیاتور خود کمک کرده‌اید.

اما در کل بهترین زمان تزریق مواد ضد رسوب در پکیج و رادیاتور در واقع وقتی است که سیستم عملکرد خوبی دارد. و گرمایش کافی دارد و بدون اشکال به کار خود ادامه می‌دهد. این نشانگر این است که سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور شما سالم است، ولی اگر این وضعیت با آب لوله‌کشی ادامه پیدا کند می‌تواند استارت رسوب گذاری در سیستم‌های شما خورده شود و همین امر، می‌توانند عامل ایجاد هزینه تعمیر و نگهداری برای شما گردد.

 به همین دلیل بهتر است تا زمانی که سیستم گرمایش، عیبی ندارد، این محلول محافظ را به سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور خود اضافه کنید، تا طول عمر پکیج و رادیاتور خود را افزایش دهید.

اما در مواقعی که:

  • رادیاتورها یا شیرها نشتی دارند.
  • سیستم پکیج و رادیاتورها هوا می‌گیرد و با افت فشار مواجه می‌شوید.
  • داخل رادیاتورها صدای جریان آب می‌دهد.
  • کیفیت گرمایش کم شده است و کل مجموعه یا قسمتی از آن گرمایش ندارد.

 در این مواقع هم می‌توانید  از این محلول استفاده کنید.که البته اگر حجم خرابی و رسوب گذاری در سیستم خیلی بالا نباشد قطعا موضوع را بر طرف می‌کند. ولی اگر خیلی دیر اقدام کرده باشید. و رسوب‌های زیادی در مسیر و سیستم تشکیل شده باشد، دیگر چاره‌ای ندارید به جز اجرای رسوب گیری فیزیکی توسط سرویسکاران، و ممکن است محلول ضد رسوب نتواند به صورت تضمینی کل سیستم را احیا کند.

 در این موارد باید یک رسوب گیری فیزیکی از رادیاتورها و مسیر توسط سرویسکاران پکیج و رادیاتور در کل انجام گردد و پس از احیای سیستم و خارج کردن رسوبات تشکیل شده که معمولا با هزینه و اتلاف وقت بسیار همراه است، این بار اکیدا توصیه می‌کنیم که حتما محلول محافظ پکیج و رادیاتور را در سیستم تزریق نمایید.

در غیر این صورت با توجه به رسوبات باقی‌مانده در مسیرها و احتمالا پوسیدگی لایه‌های داخلی مجموعه پکیج و رادیاتور، این موضوع رسوب گذاری خیلی سریعتر از دفعات قبل اتفاق خواهد افتاد، و عملا سیستم پکیج و رادیاتور شما وارد سیکل مداوم رسوب گذاری می‌گردد.

 

نتیجه گیری

بنابراین با توجه به:

  • بالا بودن سختی آب لوله کشی در ایران و
  • حساس بودن سیستم‌های گرمایش مبتنی بر گردش آب گرم مانند پکیج و رادیاتور و سیستم‌های گرمایش از کف به میزان سختی آب و
  • هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری سیستم‌های گرمایش مخصوصا بعد از افزایش چند برابری قیمت دلار در سال 99 توصیه می‌شود که حتما و همین الان نسبت به تهیه و تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از طریق لینک زیر در سایت مثبت بازار برای خرید حضوری و یا اینترنتی اقدام فرمائید.

Contact the sales manager

msoofi بازدید : 62 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

محلول ضد هواگیری رادیاتور ضد رسوب رادیاتور ماشین
محلول ضد رسوب لوتوس محلول محافظ رادیاتور
قیمت ضد رسوب پارس کیمیا محلول رسوب گیر پکیج
خرید محلول پارس کیمیا محلول محافظ رادیاتور شوفاژ

Contact the sales manager

 

مایع محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب در واقع یک محلول شیمیایی است که در مسیر بسته سیستم‌های گرمایش ریخته می‌شود و با  تغییر برخی از مشخصات آب در حال گردش، معایب زیر را در این سیستم کاهش  می‌دهد و یا حذف می‌کند.

  • نشتی و هواگیری سیستم گردش آب
  • افزایش گرما دهی و راندمان سیستم گرمایش
  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • کاهش افت فشار حاصل از هواگیری لوله‌ها
  • افزایش طول عمر پمپ سیرکوله و قطعات و ملحقات پکیج (که تعویض آنها در حال حاضر هزینه بسیار بالایی دارد)
  • افزایش طول عمر کل سیستم گرمایش با کاهش رسوب گذاری
  • و...

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب/ حذف هواگیری و کاهش فشار آب و افزایش گرما دهی پکیج و رادیاتور به روش شیمیایی

چگونه ممکن است یک مایع شیمیایی محافظ پکیج و رادیاتور و فن کوئل این همه مزیت ایجاد کند؟

پروتکتور یا مایع محافظ و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یک محصول شیمیایی، شامل ترکیبی است، از مواد نگهدارنده فلزات شامل فولاد، چدن، مس، برنج، استیل، لحیم و آلومینیم که با ایجاد فیلم و لایه‌ای مقاوم، محافظت از خوردگی و رسوب گذاری را در سیستمهای  گرمایشی، انجام می‌دهد.

مایع پرتکتور یا محلول محافظ رادیاتور یا محافظ سیستم‌های گرمایشی، که برخی هم آن را با عنوان محلول ضد رسوب می‌شناسند مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند و از تماس آنها با فلز و نهايتاً ايجاد رسوب و خوردگي جلوگيري مي‌نمايد.

 

و با انجام همین کار مزایایی زیر را ایجاد می‌کند:

  1. كنترل پر قدرت خوردگي و جلوگیری از سوراخ شدن رادیاتور و لوله‌ها
  2. معلق نگه‌داشتن رسوبات و سختی‌های موجود در آب
  3. کا هش هزينه تعمیر و نگهداري و افزايش طول عمر مفيد سيستم
  4. آسان نمودن تبادل حرارت به همراه محافظت دائم سطوح فلزي از رسوب گذاري
  5. جلوگیری کننده از ایجاد هوا در رادیاتور و لوله‌ها در اثر خوردگی گالوانیکی
  6. جلوگیری از عفونی شدن آب
  7. کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش راندمان
  8. جلوگیری از خراب شدن پمپ‌ها و قطعات مرتبط
  9. جلوگیری از خراب شدن و رسوب گذاری داخل مبدل سیستم‌های گرمایشی
  10. تنظیم کننده PH  آب در گردش سازگار با محیط زیست
  11. در سیستم‌های قدیمی که احتمال وجود رسوب در داخل رادیاتور و لوله‌ها وجود دارد و رسوب زدایی لوله‌ها و مسیر به آسانی امکان پذیر نیست، این ماده به تنهایی علاوه بر انجام موارد بالا به مرور زمان رسوبات سیستم را حل کرده و  در خود به صورت معلق  نگه می‌دارد.

 

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

سیستم‌های پکیج منازل دو مدار آب دارد. یکی مدار آب گرم مصرفی که در واقع زمانی که یکی از شیرهای آب گرم در منزل را باز کنیم پکیج مشغول کار می‌شود و آب گرم مصرفی را تامین می‌نماید.که یک مسیر جدا گانه دارد.

 و مسیر دوم مدار تامین آب گرم در پکیج مدار آب رادیاتورها یا سیستم گرمایش منازل است. که می‌تواند شامل گرمایش از کف نیز باشد. در این سیستم آب در یک مدار بسته جریان دارد و دائم آب، در کل این مسیر سیرکوله می‌شود. یعنی آب توسط پمپ سیرکوله از داخل رادیاتورها و مسیر گرمایش از کف مکش شده، دمای آن در داخل پکیج اندازه‌گیری می‌شود. و برحسب دمای آب در حال گردش خاموش یا روشن بودن و حتی میزان شعله گاز تنظیم می‌گردد. و آب فراخوانی شده بعد از آن که در داخل پکیج به دمای تنظیمی رسید از لوله برگشت آب رادیاتور به لوله رفت آب رادیاتور هدایت می‌گردد.

همین گردش و رفت و برگشت آب در یک مدار بسته و دائم گرما دیدن آن مخصوصا در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد سبب جدا شدن املاح آب و معلق شدن آنها در سیستم گرمایش می‌گردد.

این سختی‌ها و املاح جدا شده به مرور زمان در نقاط مختلف مسیر و در ته رادیاتورها می‌توانند در کنار هم جمع شوند و با افزایش آنها مسیر به مرور بسته می‌شود. و سبب عدم گردش آب در برخی از پره‌های رادیاتور و گاها حتی باعث مسدود شدن مسیر یک رادیاتور کامل می‌گردد و سبب افت بهروری و کاهش گرمادهی سیستم گرمایش می‌گردد.

این مشکل جمع شدن رسوبات آب در کنار یک‌دیگر، گاهی در مسیرهای اصلی رخ می‌دهد و با اختلال در مسیر گردش کل آب سیستم سبب کاهش افت فشار آب  و در نهایت عدم ایجاد گرمایش توسط سیستم پکیج و رادیاتور می‌گردد.

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

این اتفاق در ایران که سختی آب شرب بالاتر از نرمال جهانی است بسیار شایع است و یکی از مشکلات عمده سیستم‌های گرمایش و پکیج و رادیاتور در ایران همین موضوع رسوب گیری لوله‌ها و مسیر و یا رادیاتور و حتی مبدل و قطعات خود پکیج می‌باشد. که البته برطرف کردن آن هزینه‌های بسیار گزافی را مخصوصا در حال حاضر که قیمت‌ها به دلیل تغییر نرخ ارز چند برابر شده است بر روی دست مصرف کنندگان می‌گذارد.

اما محلول ضد رسوب که یک ماده شیمیایی است، وقتی وارد مسیر بسته گردش آب می‌شود. در واقع عملکردی شبیه به اسیدی دارد، که در لوله های فاضلاب برای از بین بردم جرم و گرفتگی میریزیم.

با این تفاوت که لوله‌های سیستم گرمایش هم جنس حساس‌تر و آلیاژهای متفاوت‌تری دارند و هم هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض آنها بسیار بالا است، پس نمی‌توان از اسید یا هر مایع لوله باز کن دیگری استفاده کرد.

چون در مسیر آب سیرکوله پکیج و رادیاتور واشرهای حساسی وجود دارند که استفاده از اسید آنها را خشک و ترک خورده می‌کند و همین امر سبب نشتی بالاتر و حتی گاهی موارد گریپاژ کردن پمپ سیرکوله و یا شیرهای برقی و سنسورهای در پکیج می‌گردد.

پس استفاده از هر ترکیب من در آوردی و ساختگی مانند ترکیب برخی اسیدها و ضدیخ ماشین و... را برای از بین بردن رسوبات داخل سیستم و لوله‌کشی پکیج و رادیاتور از سر خود بیرون کنید، زیرا با انجام اینگونه رفتارهای نادرست و غیر فنی، فقط برای خود هزینه و دردسر بیشتری ایجاد می‌کنید.

اما به جای این موارد شما می‌توانید به محصولات شرکت‌های شیمیایی معتبر و با کیفیت تکیه کنید، که پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش محصولات خود را برای رفع مشکل رسوب زدایی سیستم‌های پکیج و رادیاتور معرفی کرده‌اند.

این محصول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از ترکیب چند ماده به وجود آمده است که سه ماموریت اساسی را در پکیج و رادیاتور برای جلوگیری از رسوب گذاری و خوردگی انجام می‌کند.

  • در مرحله اول محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ در سرتاسر مسیر لوله‌ها و رادیاتور‌ها و اتصالات ایجاد می‌کند، یا به اصطلاح مسیر را چرب می‌کند. این چربی مسیر که بر حسب کیفیت مورد استفاده در ترکیب شیمیایی محصول بین شش ماه تا یک سال موثر عمل می‌کند، مانع از چسبندگی رسوبات معلق به سطح‌های مخدوش در مسیر آّب داخل سیستم پکیج و رادیاتورها می‌گردد، و سطح مسیر را سیقلی نگه می‌دارد.

البته گفتن این جمله لازم است که هر گونه چربی و روغنی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد، چون ما در مسیر سیرکولاسیون آب در مدار پکیج و رادیاتور انواع و اقسام فلزات و آلیاژها را داریم و باید ترکیب چربی سازی محلول به نحوی باشد که تشکیل این لایه فیلم در تمام فلزات و عناصر محقق گردد.

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ

 

  •  ترکیب شیمیایی محلول ضد رسوب یا محافط پکیج و رادیاتور، وقتی با آب موجود در مدار سیرکولاسیون ترکیب می‌شود، مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند. و با همین کار کمک می‌کند، که ذرات رسوب گذار معلق در آب بماند. پس با انجام  این کار، حتی اگر در مرحله اول و تشکیل فیلم محافظ اطراف مسیر داخلی سیستم گرمایش، اختلالی ایجاد شده باشد، و این لایه فیلم کامل تشکیل نشده باشد، ذرات رسوب گذار در آب معلق شده، و نمی‌توانند به بدنه داخلی پکیج و رادیاتور بچسبند و مسیر را مسدود کنند.
  • در مرحله سوم و باز برای تکمیل چرخه عدم رسوب گذاری، ترکیبات محلول محافظ پکیج و رادیاتور سعی در از بین بردن رسوبات احتمالی در مسیر دارد. در واقع همین ترکیب اسفنجی احاطه‌گر سعی بر جدا سازی و از هم پاشیدن رسوب شکل گرفته در مسیر و معلق کردن ذرات آن دارد. که این کار با مرور زمان و گردش ترکیب محلول و آب در مسیر ایجاد می‌گردد. و اگر در مسیر برگشت از ردایاتورها صافی برنجی نصب کرده باشید این ذرات معلق در آن صافی جمع شده و به مرور می‌توانید بدون هزینه آن را از سیستم خارج کنید.

در واقع محلول محافظ پکیج و رادیاتور با اجرای این سیکل به صورت مدام در سیستم مدار بسته پکیج و رادیاتور دائما در حال رسوب زدایی از سیستم پکیج و رادیاتور شماست و به همین دلیل به آن محلول محافظ پکیج و رادیاتور می‌گویند.

 

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور  

 بهترین حالت این است که یه فرد متخصص محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور را در سیتسم گرمایش تزریق کند. اما اگر خودتان کمی اطلاعات فنی دارید و آچار به‌دست هستید، و یک آشنایی جزئی با سیستم پکیج و رادیاتور داشته باشید و قطعات و وظایف هر کدام را بدانید، خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. و نیاز به پرداخت هزینه برای سرویس کار پکیج نیست.

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور

برای این کار شما باید یکی از رادیاتورها رو انتخاب کنید که البته پیشنهاد ما رادیاتور حوله خشک کن حمام است. چون انجام تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک مقدار کثیف کاری دارد.

البته اگر در حمام رادیاتور ندارید اشکالی ندارد، چون انجام این کار یک فرایند کنترل شده است و برای جلوگیری از ریخت و پاش راه حل‌هایی وجود دارد و می‌شود با ظرف آب اضافی را تخلیه کرد. و می‌توانید از رادیاتورهای حال یا اتاق خواب برای انجام تزریق محلول ضد رسوب استفاده کنید.

 برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را انجام بدید.

  1. یک عکس از گیج و یا نشانگر فشار آب داخل سیستم پکیج (در زیر پکیج) بگیرید. و یا عددی را که عقربه نشان می‌دهد یادداشت کنید.محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور
  2. شیر آب گرم ورودی به رادیاتور مدنظر یا حوله خشک کن را کاملا ببندید.
  3. شیر خروج آب از رادیاتور انتخابی را هم ببندید.
  4. پیچ هواگیری رادیاتور یا حوله خشک کن را باز کنید.تا فشار احتمالی داخل رادیاتور از آن خارج شود (در این مرحله یک حوله در کنار خود داشت باشید تا اطراف این نقطه را بگیرید تا با آن پاشش و یا ریزش قطرات احتمالی آب را خشک کنید).
  5. زیر یکی از شیرهای ورودی و یا خروجی آب به رادیاتور، یک ظرف با ظرفیت دو یا سه لیتر آب بگذارید و شیر را با آچار از رادیاتور جدا کنید تا آب شروع به خارج شدن از رادیاتور کند. بعد از کاهش یکی دو لیتر آب، شیر مذکور را محکم کنید تا آب نشتی نداشته باشد.محلول ضد هواگیری رادیاتور
  6. کل مجموعه شیر تخلیه را کامل باز کنید.
  7. یک قیف و یک شیلنگ گاز با حدود اندازه سی سانتی‌متر تهیه کنید و با یک عدد بست شیلنگ را به قیف محکم کنید. و یا از قیف‌های محلول آماده در بازار تهیه کنید.مایع ضد رسوب رادیاتور
  8. شیلنگ قیف را در محل باز شده مجموعه شیر تخلیه وارد کنید و تا جایی که امکان دارد اجازه بدهید در سیستم پیش روی کند.
  9. یک محلول ضد رسوب را کم‌کم داخل قیف ریخته و برای ورود آن به سیستم کمی صبر کنید.
  10. بعد از اتمام تخلیه، شیلنگ را خارج کرده و مجموعه شیر هواگیری را در محل خود ببندید و پیج هواگیری را محکم کنید.
  11. شیر ورود و خروج آب به رادیاتور را باز کنید تا آب گرم وارد رادیاتور شود. و پیچ هواگیری را کمی باز کنید تا هوای سیستم خارج شده و شروع به پاشش آب کند. و بعد از آن پیچ هواگیری را مجکم کنید.
  12. شیر پرکن سیستم پکیج را باز کنید تا فشار پکیج به مقداری که در ابتدای کار یادداشت کردید برسد و در آن نقطه شیر پرکن زیر پکیج را ببندید.
  13. کار تمام شده و محلول از طریق سیستم سیرکولاسیون در کل مسیر گردش کرده و عمل ممانعت از رسوب زدایی و محافظت از سیستم پکیج و رادیاتورها را انجام خواهد داد.

 

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور کدام است؟ و از کجا آن را تهیه کنیم؟

در گذشته در ایران خرید این گونه محصولات و اقلام از برندهای خارجی بهترین گزینه بود و یک زمان برندهای  FERNOX  و  یا  MC1  و یا BEIZEN  بسیار مطرح بودند و همه سرویسکاران پکیج و رادیاتور از عملکرد شگفت‌انگیز آنان حیزت زده بودند. ولی الان با توجه به تحریم و کمبود ارز و قیمت بالای واردات در اصل این شرکت‌ها با تاجران ایرانی همکاری نمی‌کنند و محصولاتی هم که گاها در ایران پیدا می‌شود عموما فیک و تقلبی هستند. حتی این محلول‌های تقلبی با شباهت بسیار زیاد در شیوه بسته‌بندی همانند خود شرکت‌های اصلی در بازار توزیع می‌شوند.

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور

 اما خیلی از شرکت‌های تولید کننده شیمیایی خوب ایرانی که صادرات هم دارند وارد این قصه شدند و محصولاتی را هم ساخته‌اند و ظرف این چند سال و با مرور زمان، معایب این محصولات را هم برطرف کردند. و الان به واقع می‌شود روی این محصولات حساب باز کرد. و از آنها با اطمینان استفاده کرد و این نظر سرویس‌کارانی است که در شهرهای مختلف این محصولات را استفاده کرده‌ و عملکرد قابل قبول آن را تایید کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌های تولیدکننده و البته دانش بنیان شرکت صدرا شیمی اراک می‌باشد. که با تحقیق‌های فراوان توسط متخصصین شیمی و همکارای نزدیک با مهندسین مکانیک سیالات و دریافت بازخورد مستقیم از سرویسکاران و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های پکیج و رادیاتور، محصول پروتکتور خود را با عنوان محافظ پکیج و رادیاتور به بازار عرضه کرده است.

این محصول فوق العاده کاربردی از بهترین مواد شیمیایی موجود در کشور، با قیمتی مناسب توسط شرکت صدرا شیمی تولید و عرضه می‌شود. و کارایی و کیفیت خود را در حضور کارشناسان این حوزه پس داده است. و با نمره قبولی و کیفیت عالی توسط سرویسکاران به مشتری‌ها و به صورت تضمینی توصیه می‌گردد.

برای خرید این محصول می‌توانید از آدرس زیر در سایت مثبت بازار اقدام نمایید. مثبت بازار در حقیقت یک سایت برای عمده فروشی و پخش عمده درب مغازه‌ها و یا تامین اقلام ادارات و شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است.

ولی اگر شما خرید تکی هم داشته باشید، از نزدیک‌ترین مغازه‌ای که این محصول را موجود دارد، برای شما ارسال می‌کند یا حتی می‌توانید آدرس فروشگاه‌های اطراف که این محصول را موجود دارند استعلام کنید و به هر کدام که تمایل داشتین مراجعه کنید و حضوری خرید کنید.

مثبت بازار آینده خرید و فروش در ایران است و دسترس‌پذیری و پخش کالای سراسری، با ارزان‌ترین قیمت‌ها را در برنامه و اهداف خودش جای داده است.

 پس برای خرید از مثبت بازار به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره 09120941291 تماس بگیرید.

 

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج  و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

قیمت محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور برای نمونه‌های که عنوان می‌شود خارجی هستند از رنج قیمت  120 هزارتومان تا 400 هزارتومان در بازار به فروش می‌رسند. ولی با توجه با قیمت‌های فروش این محصولات در کشورهای مبدا و فقط با نرخ تبدیل دلار به ریال به قیمت روز قاعد تا الان قیمت این محصولات باید در رنج 800 هزارتومان در کشور مبدا باشد. قیمت حمل‌ونقل و سایر نکات هم خودتان حساب کنید. و همین دلایل سبب می‌شود که بیشتر به اصل بودن این کالاهایی که حتی در بسته‌بندی مشابه نمونه خارجی در کشور یافت می‌شوند، شک کرد.

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

که البته این فقط قیمت برای خرید خود محلول محافظ پکیج می‌باشد و اجرت و دستمزد تزریق محلول ضد رسوب هم جدا گانه توسط سرویسکاران حساب می‌گردد.

ولی محصول محافظ پکیج و رادیاتور صدرا شیمی که حداقل از اصل بودن محصول شرکت اطمینان دارید را می توانید در بازار با رنج قیمت 100 تا 120 هزارتومان، به صورت تکی خریداری نمایید. و البته قیمت عمده فروشی آن متفاوت است که برای خرید آن باید با شماره 09120941291 در عمده فروشی مثبت بازار تنها نمایندگی فروش شرکت صدرا شیمی تماس حاصل فرمائید.

 

بهترین زمان استفاده از محلول ضد رسوب و یا محافظ پکیج و رادیاتور چه زمانی است؟

به صورت کلی محدودیت زمانی برای تزریق محلول پروتکتور و یا محلول ضد رسوب وجود ندارد و شما هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام کنید، مخصوصا در فصل‌های سرد سال که کارکرد سیستم گرمایش بیشتر است، به عملکرد بهتر این محلول و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های گزاف تعمیر سیستم پکیج و رادیاتور خود کمک کرده‌اید.

اما در کل بهترین زمان تزریق مواد ضد رسوب در پکیج و رادیاتور در واقع وقتی است که سیستم عملکرد خوبی دارد. و گرمایش کافی دارد و بدون اشکال به کار خود ادامه می‌دهد. این نشانگر این است که سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور شما سالم است، ولی اگر این وضعیت با آب لوله‌کشی ادامه پیدا کند می‌تواند استارت رسوب گذاری در سیستم‌های شما خورده شود و همین امر، می‌توانند عامل ایجاد هزینه تعمیر و نگهداری برای شما گردد.

 به همین دلیل بهتر است تا زمانی که سیستم گرمایش، عیبی ندارد، این محلول محافظ را به سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور خود اضافه کنید، تا طول عمر پکیج و رادیاتور خود را افزایش دهید.

اما در مواقعی که:

  • رادیاتورها یا شیرها نشتی دارند.
  • سیستم پکیج و رادیاتورها هوا می‌گیرد و با افت فشار مواجه می‌شوید.
  • داخل رادیاتورها صدای جریان آب می‌دهد.
  • کیفیت گرمایش کم شده است و کل مجموعه یا قسمتی از آن گرمایش ندارد.

 در این مواقع هم می‌توانید  از این محلول استفاده کنید.که البته اگر حجم خرابی و رسوب گذاری در سیستم خیلی بالا نباشد قطعا موضوع را بر طرف می‌کند. ولی اگر خیلی دیر اقدام کرده باشید. و رسوب‌های زیادی در مسیر و سیستم تشکیل شده باشد، دیگر چاره‌ای ندارید به جز اجرای رسوب گیری فیزیکی توسط سرویسکاران، و ممکن است محلول ضد رسوب نتواند به صورت تضمینی کل سیستم را احیا کند.

 در این موارد باید یک رسوب گیری فیزیکی از رادیاتورها و مسیر توسط سرویسکاران پکیج و رادیاتور در کل انجام گردد و پس از احیای سیستم و خارج کردن رسوبات تشکیل شده که معمولا با هزینه و اتلاف وقت بسیار همراه است، این بار اکیدا توصیه می‌کنیم که حتما محلول محافظ پکیج و رادیاتور را در سیستم تزریق نمایید.

در غیر این صورت با توجه به رسوبات باقی‌مانده در مسیرها و احتمالا پوسیدگی لایه‌های داخلی مجموعه پکیج و رادیاتور، این موضوع رسوب گذاری خیلی سریعتر از دفعات قبل اتفاق خواهد افتاد، و عملا سیستم پکیج و رادیاتور شما وارد سیکل مداوم رسوب گذاری می‌گردد.

 

نتیجه گیری

بنابراین با توجه به:

  • بالا بودن سختی آب لوله کشی در ایران و
  • حساس بودن سیستم‌های گرمایش مبتنی بر گردش آب گرم مانند پکیج و رادیاتور و سیستم‌های گرمایش از کف به میزان سختی آب و
  • هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری سیستم‌های گرمایش مخصوصا بعد از افزایش چند برابری قیمت دلار در سال 99 توصیه می‌شود که حتما و همین الان نسبت به تهیه و تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از طریق لینک زیر در سایت مثبت بازار برای خرید حضوری و یا اینترنتی اقدام فرمائید.

Contact the sales manager

msoofi بازدید : 43 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

محلول رسوب زدایی پکیج محلول ضد رسوب پکیج
قیمت محلول ضد رسوب رادیاتور نحوه رسوب گیری پکیج ایران رادیاتور
محلول ضد رسوب لوتوس محلول محافظ پکیج
محلول محافظ رادیاتور محلول ضد هواگیری رادیاتور

Contact the sales manager

 

مایع محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب در واقع یک محلول شیمیایی است که در مسیر بسته سیستم‌های گرمایش ریخته می‌شود و با  تغییر برخی از مشخصات آب در حال گردش، معایب زیر را در این سیستم کاهش  می‌دهد و یا حذف می‌کند.

  • نشتی و هواگیری سیستم گردش آب
  • افزایش گرما دهی و راندمان سیستم گرمایش
  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • کاهش افت فشار حاصل از هواگیری لوله‌ها
  • افزایش طول عمر پمپ سیرکوله و قطعات و ملحقات پکیج (که تعویض آنها در حال حاضر هزینه بسیار بالایی دارد)
  • افزایش طول عمر کل سیستم گرمایش با کاهش رسوب گذاری
  • و...

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب/ حذف هواگیری و کاهش فشار آب و افزایش گرما دهی پکیج و رادیاتور به روش شیمیایی

چگونه ممکن است یک مایع شیمیایی محافظ پکیج و رادیاتور و فن کوئل این همه مزیت ایجاد کند؟

پروتکتور یا مایع محافظ و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یک محصول شیمیایی، شامل ترکیبی است، از مواد نگهدارنده فلزات شامل فولاد، چدن، مس، برنج، استیل، لحیم و آلومینیم که با ایجاد فیلم و لایه‌ای مقاوم، محافظت از خوردگی و رسوب گذاری را در سیستمهای  گرمایشی، انجام می‌دهد.

مایع پرتکتور یا محلول محافظ رادیاتور یا محافظ سیستم‌های گرمایشی، که برخی هم آن را با عنوان محلول ضد رسوب می‌شناسند مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند و از تماس آنها با فلز و نهايتاً ايجاد رسوب و خوردگي جلوگيري مي‌نمايد.

 

و با انجام همین کار مزایایی زیر را ایجاد می‌کند:

  1. كنترل پر قدرت خوردگي و جلوگیری از سوراخ شدن رادیاتور و لوله‌ها
  2. معلق نگه‌داشتن رسوبات و سختی‌های موجود در آب
  3. کا هش هزينه تعمیر و نگهداري و افزايش طول عمر مفيد سيستم
  4. آسان نمودن تبادل حرارت به همراه محافظت دائم سطوح فلزي از رسوب گذاري
  5. جلوگیری کننده از ایجاد هوا در رادیاتور و لوله‌ها در اثر خوردگی گالوانیکی
  6. جلوگیری از عفونی شدن آب
  7. کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش راندمان
  8. جلوگیری از خراب شدن پمپ‌ها و قطعات مرتبط
  9. جلوگیری از خراب شدن و رسوب گذاری داخل مبدل سیستم‌های گرمایشی
  10. تنظیم کننده PH  آب در گردش سازگار با محیط زیست
  11. در سیستم‌های قدیمی که احتمال وجود رسوب در داخل رادیاتور و لوله‌ها وجود دارد و رسوب زدایی لوله‌ها و مسیر به آسانی امکان پذیر نیست، این ماده به تنهایی علاوه بر انجام موارد بالا به مرور زمان رسوبات سیستم را حل کرده و  در خود به صورت معلق  نگه می‌دارد.

 

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

سیستم‌های پکیج منازل دو مدار آب دارد. یکی مدار آب گرم مصرفی که در واقع زمانی که یکی از شیرهای آب گرم در منزل را باز کنیم پکیج مشغول کار می‌شود و آب گرم مصرفی را تامین می‌نماید.که یک مسیر جدا گانه دارد.

 و مسیر دوم مدار تامین آب گرم در پکیج مدار آب رادیاتورها یا سیستم گرمایش منازل است. که می‌تواند شامل گرمایش از کف نیز باشد. در این سیستم آب در یک مدار بسته جریان دارد و دائم آب، در کل این مسیر سیرکوله می‌شود. یعنی آب توسط پمپ سیرکوله از داخل رادیاتورها و مسیر گرمایش از کف مکش شده، دمای آن در داخل پکیج اندازه‌گیری می‌شود. و برحسب دمای آب در حال گردش خاموش یا روشن بودن و حتی میزان شعله گاز تنظیم می‌گردد. و آب فراخوانی شده بعد از آن که در داخل پکیج به دمای تنظیمی رسید از لوله برگشت آب رادیاتور به لوله رفت آب رادیاتور هدایت می‌گردد.

همین گردش و رفت و برگشت آب در یک مدار بسته و دائم گرما دیدن آن مخصوصا در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد سبب جدا شدن املاح آب و معلق شدن آنها در سیستم گرمایش می‌گردد.

این سختی‌ها و املاح جدا شده به مرور زمان در نقاط مختلف مسیر و در ته رادیاتورها می‌توانند در کنار هم جمع شوند و با افزایش آنها مسیر به مرور بسته می‌شود. و سبب عدم گردش آب در برخی از پره‌های رادیاتور و گاها حتی باعث مسدود شدن مسیر یک رادیاتور کامل می‌گردد و سبب افت بهروری و کاهش گرمادهی سیستم گرمایش می‌گردد.

این مشکل جمع شدن رسوبات آب در کنار یک‌دیگر، گاهی در مسیرهای اصلی رخ می‌دهد و با اختلال در مسیر گردش کل آب سیستم سبب کاهش افت فشار آب  و در نهایت عدم ایجاد گرمایش توسط سیستم پکیج و رادیاتور می‌گردد.

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

این اتفاق در ایران که سختی آب شرب بالاتر از نرمال جهانی است بسیار شایع است و یکی از مشکلات عمده سیستم‌های گرمایش و پکیج و رادیاتور در ایران همین موضوع رسوب گیری لوله‌ها و مسیر و یا رادیاتور و حتی مبدل و قطعات خود پکیج می‌باشد. که البته برطرف کردن آن هزینه‌های بسیار گزافی را مخصوصا در حال حاضر که قیمت‌ها به دلیل تغییر نرخ ارز چند برابر شده است بر روی دست مصرف کنندگان می‌گذارد.

اما محلول ضد رسوب که یک ماده شیمیایی است، وقتی وارد مسیر بسته گردش آب می‌شود. در واقع عملکردی شبیه به اسیدی دارد، که در لوله های فاضلاب برای از بین بردم جرم و گرفتگی میریزیم.

با این تفاوت که لوله‌های سیستم گرمایش هم جنس حساس‌تر و آلیاژهای متفاوت‌تری دارند و هم هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض آنها بسیار بالا است، پس نمی‌توان از اسید یا هر مایع لوله باز کن دیگری استفاده کرد.

چون در مسیر آب سیرکوله پکیج و رادیاتور واشرهای حساسی وجود دارند که استفاده از اسید آنها را خشک و ترک خورده می‌کند و همین امر سبب نشتی بالاتر و حتی گاهی موارد گریپاژ کردن پمپ سیرکوله و یا شیرهای برقی و سنسورهای در پکیج می‌گردد.

پس استفاده از هر ترکیب من در آوردی و ساختگی مانند ترکیب برخی اسیدها و ضدیخ ماشین و... را برای از بین بردن رسوبات داخل سیستم و لوله‌کشی پکیج و رادیاتور از سر خود بیرون کنید، زیرا با انجام اینگونه رفتارهای نادرست و غیر فنی، فقط برای خود هزینه و دردسر بیشتری ایجاد می‌کنید.

اما به جای این موارد شما می‌توانید به محصولات شرکت‌های شیمیایی معتبر و با کیفیت تکیه کنید، که پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش محصولات خود را برای رفع مشکل رسوب زدایی سیستم‌های پکیج و رادیاتور معرفی کرده‌اند.

این محصول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از ترکیب چند ماده به وجود آمده است که سه ماموریت اساسی را در پکیج و رادیاتور برای جلوگیری از رسوب گذاری و خوردگی انجام می‌کند.

  • در مرحله اول محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ در سرتاسر مسیر لوله‌ها و رادیاتور‌ها و اتصالات ایجاد می‌کند، یا به اصطلاح مسیر را چرب می‌کند. این چربی مسیر که بر حسب کیفیت مورد استفاده در ترکیب شیمیایی محصول بین شش ماه تا یک سال موثر عمل می‌کند، مانع از چسبندگی رسوبات معلق به سطح‌های مخدوش در مسیر آّب داخل سیستم پکیج و رادیاتورها می‌گردد، و سطح مسیر را سیقلی نگه می‌دارد.

البته گفتن این جمله لازم است که هر گونه چربی و روغنی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد، چون ما در مسیر سیرکولاسیون آب در مدار پکیج و رادیاتور انواع و اقسام فلزات و آلیاژها را داریم و باید ترکیب چربی سازی محلول به نحوی باشد که تشکیل این لایه فیلم در تمام فلزات و عناصر محقق گردد.

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ

 

  •  ترکیب شیمیایی محلول ضد رسوب یا محافط پکیج و رادیاتور، وقتی با آب موجود در مدار سیرکولاسیون ترکیب می‌شود، مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند. و با همین کار کمک می‌کند، که ذرات رسوب گذار معلق در آب بماند. پس با انجام  این کار، حتی اگر در مرحله اول و تشکیل فیلم محافظ اطراف مسیر داخلی سیستم گرمایش، اختلالی ایجاد شده باشد، و این لایه فیلم کامل تشکیل نشده باشد، ذرات رسوب گذار در آب معلق شده، و نمی‌توانند به بدنه داخلی پکیج و رادیاتور بچسبند و مسیر را مسدود کنند.
  • در مرحله سوم و باز برای تکمیل چرخه عدم رسوب گذاری، ترکیبات محلول محافظ پکیج و رادیاتور سعی در از بین بردن رسوبات احتمالی در مسیر دارد. در واقع همین ترکیب اسفنجی احاطه‌گر سعی بر جدا سازی و از هم پاشیدن رسوب شکل گرفته در مسیر و معلق کردن ذرات آن دارد. که این کار با مرور زمان و گردش ترکیب محلول و آب در مسیر ایجاد می‌گردد. و اگر در مسیر برگشت از ردایاتورها صافی برنجی نصب کرده باشید این ذرات معلق در آن صافی جمع شده و به مرور می‌توانید بدون هزینه آن را از سیستم خارج کنید.

در واقع محلول محافظ پکیج و رادیاتور با اجرای این سیکل به صورت مدام در سیستم مدار بسته پکیج و رادیاتور دائما در حال رسوب زدایی از سیستم پکیج و رادیاتور شماست و به همین دلیل به آن محلول محافظ پکیج و رادیاتور می‌گویند.

 

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور  

 بهترین حالت این است که یه فرد متخصص محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور را در سیتسم گرمایش تزریق کند. اما اگر خودتان کمی اطلاعات فنی دارید و آچار به‌دست هستید، و یک آشنایی جزئی با سیستم پکیج و رادیاتور داشته باشید و قطعات و وظایف هر کدام را بدانید، خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. و نیاز به پرداخت هزینه برای سرویس کار پکیج نیست.

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور

برای این کار شما باید یکی از رادیاتورها رو انتخاب کنید که البته پیشنهاد ما رادیاتور حوله خشک کن حمام است. چون انجام تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک مقدار کثیف کاری دارد.

البته اگر در حمام رادیاتور ندارید اشکالی ندارد، چون انجام این کار یک فرایند کنترل شده است و برای جلوگیری از ریخت و پاش راه حل‌هایی وجود دارد و می‌شود با ظرف آب اضافی را تخلیه کرد. و می‌توانید از رادیاتورهای حال یا اتاق خواب برای انجام تزریق محلول ضد رسوب استفاده کنید.

 برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را انجام بدید.

  1. یک عکس از گیج و یا نشانگر فشار آب داخل سیستم پکیج (در زیر پکیج) بگیرید. و یا عددی را که عقربه نشان می‌دهد یادداشت کنید.محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور
  2. شیر آب گرم ورودی به رادیاتور مدنظر یا حوله خشک کن را کاملا ببندید.
  3. شیر خروج آب از رادیاتور انتخابی را هم ببندید.
  4. پیچ هواگیری رادیاتور یا حوله خشک کن را باز کنید.تا فشار احتمالی داخل رادیاتور از آن خارج شود (در این مرحله یک حوله در کنار خود داشت باشید تا اطراف این نقطه را بگیرید تا با آن پاشش و یا ریزش قطرات احتمالی آب را خشک کنید).
  5. زیر یکی از شیرهای ورودی و یا خروجی آب به رادیاتور، یک ظرف با ظرفیت دو یا سه لیتر آب بگذارید و شیر را با آچار از رادیاتور جدا کنید تا آب شروع به خارج شدن از رادیاتور کند. بعد از کاهش یکی دو لیتر آب، شیر مذکور را محکم کنید تا آب نشتی نداشته باشد.محلول ضد هواگیری رادیاتور
  6. کل مجموعه شیر تخلیه را کامل باز کنید.
  7. یک قیف و یک شیلنگ گاز با حدود اندازه سی سانتی‌متر تهیه کنید و با یک عدد بست شیلنگ را به قیف محکم کنید. و یا از قیف‌های محلول آماده در بازار تهیه کنید.مایع ضد رسوب رادیاتور
  8. شیلنگ قیف را در محل باز شده مجموعه شیر تخلیه وارد کنید و تا جایی که امکان دارد اجازه بدهید در سیستم پیش روی کند.
  9. یک محلول ضد رسوب را کم‌کم داخل قیف ریخته و برای ورود آن به سیستم کمی صبر کنید.
  10. بعد از اتمام تخلیه، شیلنگ را خارج کرده و مجموعه شیر هواگیری را در محل خود ببندید و پیج هواگیری را محکم کنید.
  11. شیر ورود و خروج آب به رادیاتور را باز کنید تا آب گرم وارد رادیاتور شود. و پیچ هواگیری را کمی باز کنید تا هوای سیستم خارج شده و شروع به پاشش آب کند. و بعد از آن پیچ هواگیری را مجکم کنید.
  12. شیر پرکن سیستم پکیج را باز کنید تا فشار پکیج به مقداری که در ابتدای کار یادداشت کردید برسد و در آن نقطه شیر پرکن زیر پکیج را ببندید.
  13. کار تمام شده و محلول از طریق سیستم سیرکولاسیون در کل مسیر گردش کرده و عمل ممانعت از رسوب زدایی و محافظت از سیستم پکیج و رادیاتورها را انجام خواهد داد.

 

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور کدام است؟ و از کجا آن را تهیه کنیم؟

در گذشته در ایران خرید این گونه محصولات و اقلام از برندهای خارجی بهترین گزینه بود و یک زمان برندهای  FERNOX  و  یا  MC1  و یا BEIZEN  بسیار مطرح بودند و همه سرویسکاران پکیج و رادیاتور از عملکرد شگفت‌انگیز آنان حیزت زده بودند. ولی الان با توجه به تحریم و کمبود ارز و قیمت بالای واردات در اصل این شرکت‌ها با تاجران ایرانی همکاری نمی‌کنند و محصولاتی هم که گاها در ایران پیدا می‌شود عموما فیک و تقلبی هستند. حتی این محلول‌های تقلبی با شباهت بسیار زیاد در شیوه بسته‌بندی همانند خود شرکت‌های اصلی در بازار توزیع می‌شوند.

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور

 اما خیلی از شرکت‌های تولید کننده شیمیایی خوب ایرانی که صادرات هم دارند وارد این قصه شدند و محصولاتی را هم ساخته‌اند و ظرف این چند سال و با مرور زمان، معایب این محصولات را هم برطرف کردند. و الان به واقع می‌شود روی این محصولات حساب باز کرد. و از آنها با اطمینان استفاده کرد و این نظر سرویس‌کارانی است که در شهرهای مختلف این محصولات را استفاده کرده‌ و عملکرد قابل قبول آن را تایید کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌های تولیدکننده و البته دانش بنیان شرکت صدرا شیمی اراک می‌باشد. که با تحقیق‌های فراوان توسط متخصصین شیمی و همکارای نزدیک با مهندسین مکانیک سیالات و دریافت بازخورد مستقیم از سرویسکاران و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های پکیج و رادیاتور، محصول پروتکتور خود را با عنوان محافظ پکیج و رادیاتور به بازار عرضه کرده است.

این محصول فوق العاده کاربردی از بهترین مواد شیمیایی موجود در کشور، با قیمتی مناسب توسط شرکت صدرا شیمی تولید و عرضه می‌شود. و کارایی و کیفیت خود را در حضور کارشناسان این حوزه پس داده است. و با نمره قبولی و کیفیت عالی توسط سرویسکاران به مشتری‌ها و به صورت تضمینی توصیه می‌گردد.

برای خرید این محصول می‌توانید از آدرس زیر در سایت مثبت بازار اقدام نمایید. مثبت بازار در حقیقت یک سایت برای عمده فروشی و پخش عمده درب مغازه‌ها و یا تامین اقلام ادارات و شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است.

ولی اگر شما خرید تکی هم داشته باشید، از نزدیک‌ترین مغازه‌ای که این محصول را موجود دارد، برای شما ارسال می‌کند یا حتی می‌توانید آدرس فروشگاه‌های اطراف که این محصول را موجود دارند استعلام کنید و به هر کدام که تمایل داشتین مراجعه کنید و حضوری خرید کنید.

مثبت بازار آینده خرید و فروش در ایران است و دسترس‌پذیری و پخش کالای سراسری، با ارزان‌ترین قیمت‌ها را در برنامه و اهداف خودش جای داده است.

 پس برای خرید از مثبت بازار به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره 09120941291 تماس بگیرید.

 

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج  و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

قیمت محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور برای نمونه‌های که عنوان می‌شود خارجی هستند از رنج قیمت  120 هزارتومان تا 400 هزارتومان در بازار به فروش می‌رسند. ولی با توجه با قیمت‌های فروش این محصولات در کشورهای مبدا و فقط با نرخ تبدیل دلار به ریال به قیمت روز قاعد تا الان قیمت این محصولات باید در رنج 800 هزارتومان در کشور مبدا باشد. قیمت حمل‌ونقل و سایر نکات هم خودتان حساب کنید. و همین دلایل سبب می‌شود که بیشتر به اصل بودن این کالاهایی که حتی در بسته‌بندی مشابه نمونه خارجی در کشور یافت می‌شوند، شک کرد.

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

که البته این فقط قیمت برای خرید خود محلول محافظ پکیج می‌باشد و اجرت و دستمزد تزریق محلول ضد رسوب هم جدا گانه توسط سرویسکاران حساب می‌گردد.

ولی محصول محافظ پکیج و رادیاتور صدرا شیمی که حداقل از اصل بودن محصول شرکت اطمینان دارید را می توانید در بازار با رنج قیمت 100 تا 120 هزارتومان، به صورت تکی خریداری نمایید. و البته قیمت عمده فروشی آن متفاوت است که برای خرید آن باید با شماره 09120941291 در عمده فروشی مثبت بازار تنها نمایندگی فروش شرکت صدرا شیمی تماس حاصل فرمائید.

 

بهترین زمان استفاده از محلول ضد رسوب و یا محافظ پکیج و رادیاتور چه زمانی است؟

به صورت کلی محدودیت زمانی برای تزریق محلول پروتکتور و یا محلول ضد رسوب وجود ندارد و شما هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام کنید، مخصوصا در فصل‌های سرد سال که کارکرد سیستم گرمایش بیشتر است، به عملکرد بهتر این محلول و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های گزاف تعمیر سیستم پکیج و رادیاتور خود کمک کرده‌اید.

اما در کل بهترین زمان تزریق مواد ضد رسوب در پکیج و رادیاتور در واقع وقتی است که سیستم عملکرد خوبی دارد. و گرمایش کافی دارد و بدون اشکال به کار خود ادامه می‌دهد. این نشانگر این است که سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور شما سالم است، ولی اگر این وضعیت با آب لوله‌کشی ادامه پیدا کند می‌تواند استارت رسوب گذاری در سیستم‌های شما خورده شود و همین امر، می‌توانند عامل ایجاد هزینه تعمیر و نگهداری برای شما گردد.

 به همین دلیل بهتر است تا زمانی که سیستم گرمایش، عیبی ندارد، این محلول محافظ را به سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور خود اضافه کنید، تا طول عمر پکیج و رادیاتور خود را افزایش دهید.

اما در مواقعی که:

  • رادیاتورها یا شیرها نشتی دارند.
  • سیستم پکیج و رادیاتورها هوا می‌گیرد و با افت فشار مواجه می‌شوید.
  • داخل رادیاتورها صدای جریان آب می‌دهد.
  • کیفیت گرمایش کم شده است و کل مجموعه یا قسمتی از آن گرمایش ندارد.

 در این مواقع هم می‌توانید  از این محلول استفاده کنید.که البته اگر حجم خرابی و رسوب گذاری در سیستم خیلی بالا نباشد قطعا موضوع را بر طرف می‌کند. ولی اگر خیلی دیر اقدام کرده باشید. و رسوب‌های زیادی در مسیر و سیستم تشکیل شده باشد، دیگر چاره‌ای ندارید به جز اجرای رسوب گیری فیزیکی توسط سرویسکاران، و ممکن است محلول ضد رسوب نتواند به صورت تضمینی کل سیستم را احیا کند.

 در این موارد باید یک رسوب گیری فیزیکی از رادیاتورها و مسیر توسط سرویسکاران پکیج و رادیاتور در کل انجام گردد و پس از احیای سیستم و خارج کردن رسوبات تشکیل شده که معمولا با هزینه و اتلاف وقت بسیار همراه است، این بار اکیدا توصیه می‌کنیم که حتما محلول محافظ پکیج و رادیاتور را در سیستم تزریق نمایید.

در غیر این صورت با توجه به رسوبات باقی‌مانده در مسیرها و احتمالا پوسیدگی لایه‌های داخلی مجموعه پکیج و رادیاتور، این موضوع رسوب گذاری خیلی سریعتر از دفعات قبل اتفاق خواهد افتاد، و عملا سیستم پکیج و رادیاتور شما وارد سیکل مداوم رسوب گذاری می‌گردد.

 

نتیجه گیری

بنابراین با توجه به:

  • بالا بودن سختی آب لوله کشی در ایران و
  • حساس بودن سیستم‌های گرمایش مبتنی بر گردش آب گرم مانند پکیج و رادیاتور و سیستم‌های گرمایش از کف به میزان سختی آب و
  • هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری سیستم‌های گرمایش مخصوصا بعد از افزایش چند برابری قیمت دلار در سال 99 توصیه می‌شود که حتما و همین الان نسبت به تهیه و تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از طریق لینک زیر در سایت مثبت بازار برای خرید حضوری و یا اینترنتی اقدام فرمائید.

Contact the sales manager

msoofi بازدید : 202 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

قیمت محلول ضد رسوب رادیاتور مایع ضد رسوب رادیاتور محلول ضد رسوب پروتکس
محلول ضد رسوب پکیج محلول ضد هواگیری رادیاتور مایع محافظ رادیاتور شبنم
محلول ضد رسوب پکیج محلول محافظ پکیج پروتکتور رادیاتور
ضد رسوب رادیاتور ماشین محلول ضد رسوب لوتوس محلول محافظ رادیاتور شوفاژ

Contact the sales manager

 

مایع محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب در واقع یک محلول شیمیایی است که در مسیر بسته سیستم‌های گرمایش ریخته می‌شود و با  تغییر برخی از مشخصات آب در حال گردش، معایب زیر را در این سیستم کاهش  می‌دهد و یا حذف می‌کند.

  • نشتی و هواگیری سیستم گردش آب
  • افزایش گرما دهی و راندمان سیستم گرمایش
  • کاهش هزینه سوخت مصرفی
  • کاهش افت فشار حاصل از هواگیری لوله‌ها
  • افزایش طول عمر پمپ سیرکوله و قطعات و ملحقات پکیج (که تعویض آنها در حال حاضر هزینه بسیار بالایی دارد)
  • افزایش طول عمر کل سیستم گرمایش با کاهش رسوب گذاری
  • و...

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا محلول ضد رسوب/ حذف هواگیری و کاهش فشار آب و افزایش گرما دهی پکیج و رادیاتور به روش شیمیایی

چگونه ممکن است یک مایع شیمیایی محافظ پکیج و رادیاتور و فن کوئل این همه مزیت ایجاد کند؟

پروتکتور یا مایع محافظ و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یک محصول شیمیایی، شامل ترکیبی است، از مواد نگهدارنده فلزات شامل فولاد، چدن، مس، برنج، استیل، لحیم و آلومینیم که با ایجاد فیلم و لایه‌ای مقاوم، محافظت از خوردگی و رسوب گذاری را در سیستمهای  گرمایشی، انجام می‌دهد.

مایع پرتکتور یا محلول محافظ رادیاتور یا محافظ سیستم‌های گرمایشی، که برخی هم آن را با عنوان محلول ضد رسوب می‌شناسند مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند و از تماس آنها با فلز و نهايتاً ايجاد رسوب و خوردگي جلوگيري مي‌نمايد.

 

و با انجام همین کار مزایایی زیر را ایجاد می‌کند:

  1. كنترل پر قدرت خوردگي و جلوگیری از سوراخ شدن رادیاتور و لوله‌ها
  2. معلق نگه‌داشتن رسوبات و سختی‌های موجود در آب
  3. کا هش هزينه تعمیر و نگهداري و افزايش طول عمر مفيد سيستم
  4. آسان نمودن تبادل حرارت به همراه محافظت دائم سطوح فلزي از رسوب گذاري
  5. جلوگیری کننده از ایجاد هوا در رادیاتور و لوله‌ها در اثر خوردگی گالوانیکی
  6. جلوگیری از عفونی شدن آب
  7. کاهش مصرف سوخت از طریق افزایش راندمان
  8. جلوگیری از خراب شدن پمپ‌ها و قطعات مرتبط
  9. جلوگیری از خراب شدن و رسوب گذاری داخل مبدل سیستم‌های گرمایشی
  10. تنظیم کننده PH  آب در گردش سازگار با محیط زیست
  11. در سیستم‌های قدیمی که احتمال وجود رسوب در داخل رادیاتور و لوله‌ها وجود دارد و رسوب زدایی لوله‌ها و مسیر به آسانی امکان پذیر نیست، این ماده به تنهایی علاوه بر انجام موارد بالا به مرور زمان رسوبات سیستم را حل کرده و  در خود به صورت معلق  نگه می‌دارد.

 

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

سیستم‌های پکیج منازل دو مدار آب دارد. یکی مدار آب گرم مصرفی که در واقع زمانی که یکی از شیرهای آب گرم در منزل را باز کنیم پکیج مشغول کار می‌شود و آب گرم مصرفی را تامین می‌نماید.که یک مسیر جدا گانه دارد.

 و مسیر دوم مدار تامین آب گرم در پکیج مدار آب رادیاتورها یا سیستم گرمایش منازل است. که می‌تواند شامل گرمایش از کف نیز باشد. در این سیستم آب در یک مدار بسته جریان دارد و دائم آب، در کل این مسیر سیرکوله می‌شود. یعنی آب توسط پمپ سیرکوله از داخل رادیاتورها و مسیر گرمایش از کف مکش شده، دمای آن در داخل پکیج اندازه‌گیری می‌شود. و برحسب دمای آب در حال گردش خاموش یا روشن بودن و حتی میزان شعله گاز تنظیم می‌گردد. و آب فراخوانی شده بعد از آن که در داخل پکیج به دمای تنظیمی رسید از لوله برگشت آب رادیاتور به لوله رفت آب رادیاتور هدایت می‌گردد.

همین گردش و رفت و برگشت آب در یک مدار بسته و دائم گرما دیدن آن مخصوصا در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد سبب جدا شدن املاح آب و معلق شدن آنها در سیستم گرمایش می‌گردد.

این سختی‌ها و املاح جدا شده به مرور زمان در نقاط مختلف مسیر و در ته رادیاتورها می‌توانند در کنار هم جمع شوند و با افزایش آنها مسیر به مرور بسته می‌شود. و سبب عدم گردش آب در برخی از پره‌های رادیاتور و گاها حتی باعث مسدود شدن مسیر یک رادیاتور کامل می‌گردد و سبب افت بهروری و کاهش گرمادهی سیستم گرمایش می‌گردد.

این مشکل جمع شدن رسوبات آب در کنار یک‌دیگر، گاهی در مسیرهای اصلی رخ می‌دهد و با اختلال در مسیر گردش کل آب سیستم سبب کاهش افت فشار آب  و در نهایت عدم ایجاد گرمایش توسط سیستم پکیج و رادیاتور می‌گردد.

شرح کامل عملکرد محلول ضد رسوب یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

این اتفاق در ایران که سختی آب شرب بالاتر از نرمال جهانی است بسیار شایع است و یکی از مشکلات عمده سیستم‌های گرمایش و پکیج و رادیاتور در ایران همین موضوع رسوب گیری لوله‌ها و مسیر و یا رادیاتور و حتی مبدل و قطعات خود پکیج می‌باشد. که البته برطرف کردن آن هزینه‌های بسیار گزافی را مخصوصا در حال حاضر که قیمت‌ها به دلیل تغییر نرخ ارز چند برابر شده است بر روی دست مصرف کنندگان می‌گذارد.

اما محلول ضد رسوب که یک ماده شیمیایی است، وقتی وارد مسیر بسته گردش آب می‌شود. در واقع عملکردی شبیه به اسیدی دارد، که در لوله های فاضلاب برای از بین بردم جرم و گرفتگی میریزیم.

با این تفاوت که لوله‌های سیستم گرمایش هم جنس حساس‌تر و آلیاژهای متفاوت‌تری دارند و هم هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض آنها بسیار بالا است، پس نمی‌توان از اسید یا هر مایع لوله باز کن دیگری استفاده کرد.

چون در مسیر آب سیرکوله پکیج و رادیاتور واشرهای حساسی وجود دارند که استفاده از اسید آنها را خشک و ترک خورده می‌کند و همین امر سبب نشتی بالاتر و حتی گاهی موارد گریپاژ کردن پمپ سیرکوله و یا شیرهای برقی و سنسورهای در پکیج می‌گردد.

پس استفاده از هر ترکیب من در آوردی و ساختگی مانند ترکیب برخی اسیدها و ضدیخ ماشین و... را برای از بین بردن رسوبات داخل سیستم و لوله‌کشی پکیج و رادیاتور از سر خود بیرون کنید، زیرا با انجام اینگونه رفتارهای نادرست و غیر فنی، فقط برای خود هزینه و دردسر بیشتری ایجاد می‌کنید.

اما به جای این موارد شما می‌توانید به محصولات شرکت‌های شیمیایی معتبر و با کیفیت تکیه کنید، که پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش محصولات خود را برای رفع مشکل رسوب زدایی سیستم‌های پکیج و رادیاتور معرفی کرده‌اند.

این محصول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از ترکیب چند ماده به وجود آمده است که سه ماموریت اساسی را در پکیج و رادیاتور برای جلوگیری از رسوب گذاری و خوردگی انجام می‌کند.

  • در مرحله اول محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ در سرتاسر مسیر لوله‌ها و رادیاتور‌ها و اتصالات ایجاد می‌کند، یا به اصطلاح مسیر را چرب می‌کند. این چربی مسیر که بر حسب کیفیت مورد استفاده در ترکیب شیمیایی محصول بین شش ماه تا یک سال موثر عمل می‌کند، مانع از چسبندگی رسوبات معلق به سطح‌های مخدوش در مسیر آّب داخل سیستم پکیج و رادیاتورها می‌گردد، و سطح مسیر را سیقلی نگه می‌دارد.

البته گفتن این جمله لازم است که هر گونه چربی و روغنی نمی‌تواند این عمل را انجام دهد، چون ما در مسیر سیرکولاسیون آب در مدار پکیج و رادیاتور انواع و اقسام فلزات و آلیاژها را داریم و باید ترکیب چربی سازی محلول به نحوی باشد که تشکیل این لایه فیلم در تمام فلزات و عناصر محقق گردد.

محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک لایه فیلم محافظ

 

  •  ترکیب شیمیایی محلول ضد رسوب یا محافط پکیج و رادیاتور، وقتی با آب موجود در مدار سیرکولاسیون ترکیب می‌شود، مولكول‌هاي رسوب گذار كلسيم و منيزيم موجود در آب را با پوششي اسفنجي احاطه می‌کند. و با همین کار کمک می‌کند، که ذرات رسوب گذار معلق در آب بماند. پس با انجام  این کار، حتی اگر در مرحله اول و تشکیل فیلم محافظ اطراف مسیر داخلی سیستم گرمایش، اختلالی ایجاد شده باشد، و این لایه فیلم کامل تشکیل نشده باشد، ذرات رسوب گذار در آب معلق شده، و نمی‌توانند به بدنه داخلی پکیج و رادیاتور بچسبند و مسیر را مسدود کنند.
  • در مرحله سوم و باز برای تکمیل چرخه عدم رسوب گذاری، ترکیبات محلول محافظ پکیج و رادیاتور سعی در از بین بردن رسوبات احتمالی در مسیر دارد. در واقع همین ترکیب اسفنجی احاطه‌گر سعی بر جدا سازی و از هم پاشیدن رسوب شکل گرفته در مسیر و معلق کردن ذرات آن دارد. که این کار با مرور زمان و گردش ترکیب محلول و آب در مسیر ایجاد می‌گردد. و اگر در مسیر برگشت از ردایاتورها صافی برنجی نصب کرده باشید این ذرات معلق در آن صافی جمع شده و به مرور می‌توانید بدون هزینه آن را از سیستم خارج کنید.

در واقع محلول محافظ پکیج و رادیاتور با اجرای این سیکل به صورت مدام در سیستم مدار بسته پکیج و رادیاتور دائما در حال رسوب زدایی از سیستم پکیج و رادیاتور شماست و به همین دلیل به آن محلول محافظ پکیج و رادیاتور می‌گویند.

 

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور  

 بهترین حالت این است که یه فرد متخصص محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور را در سیتسم گرمایش تزریق کند. اما اگر خودتان کمی اطلاعات فنی دارید و آچار به‌دست هستید، و یک آشنایی جزئی با سیستم پکیج و رادیاتور داشته باشید و قطعات و وظایف هر کدام را بدانید، خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. و نیاز به پرداخت هزینه برای سرویس کار پکیج نیست.

نحوه تزریق محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور

برای این کار شما باید یکی از رادیاتورها رو انتخاب کنید که البته پیشنهاد ما رادیاتور حوله خشک کن حمام است. چون انجام تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور یک مقدار کثیف کاری دارد.

البته اگر در حمام رادیاتور ندارید اشکالی ندارد، چون انجام این کار یک فرایند کنترل شده است و برای جلوگیری از ریخت و پاش راه حل‌هایی وجود دارد و می‌شود با ظرف آب اضافی را تخلیه کرد. و می‌توانید از رادیاتورهای حال یا اتاق خواب برای انجام تزریق محلول ضد رسوب استفاده کنید.

 برای انجام این کار شما باید مراحل زیر را انجام بدید.

  1. یک عکس از گیج و یا نشانگر فشار آب داخل سیستم پکیج (در زیر پکیج) بگیرید. و یا عددی را که عقربه نشان می‌دهد یادداشت کنید.محلول محافظ یا محلول ضد رسوب در پکیج و رادیاتور
  2. شیر آب گرم ورودی به رادیاتور مدنظر یا حوله خشک کن را کاملا ببندید.
  3. شیر خروج آب از رادیاتور انتخابی را هم ببندید.
  4. پیچ هواگیری رادیاتور یا حوله خشک کن را باز کنید.تا فشار احتمالی داخل رادیاتور از آن خارج شود (در این مرحله یک حوله در کنار خود داشت باشید تا اطراف این نقطه را بگیرید تا با آن پاشش و یا ریزش قطرات احتمالی آب را خشک کنید).
  5. زیر یکی از شیرهای ورودی و یا خروجی آب به رادیاتور، یک ظرف با ظرفیت دو یا سه لیتر آب بگذارید و شیر را با آچار از رادیاتور جدا کنید تا آب شروع به خارج شدن از رادیاتور کند. بعد از کاهش یکی دو لیتر آب، شیر مذکور را محکم کنید تا آب نشتی نداشته باشد.محلول ضد هواگیری رادیاتور
  6. کل مجموعه شیر تخلیه را کامل باز کنید.
  7. یک قیف و یک شیلنگ گاز با حدود اندازه سی سانتی‌متر تهیه کنید و با یک عدد بست شیلنگ را به قیف محکم کنید. و یا از قیف‌های محلول آماده در بازار تهیه کنید.مایع ضد رسوب رادیاتور
  8. شیلنگ قیف را در محل باز شده مجموعه شیر تخلیه وارد کنید و تا جایی که امکان دارد اجازه بدهید در سیستم پیش روی کند.
  9. یک محلول ضد رسوب را کم‌کم داخل قیف ریخته و برای ورود آن به سیستم کمی صبر کنید.
  10. بعد از اتمام تخلیه، شیلنگ را خارج کرده و مجموعه شیر هواگیری را در محل خود ببندید و پیج هواگیری را محکم کنید.
  11. شیر ورود و خروج آب به رادیاتور را باز کنید تا آب گرم وارد رادیاتور شود. و پیچ هواگیری را کمی باز کنید تا هوای سیستم خارج شده و شروع به پاشش آب کند. و بعد از آن پیچ هواگیری را مجکم کنید.
  12. شیر پرکن سیستم پکیج را باز کنید تا فشار پکیج به مقداری که در ابتدای کار یادداشت کردید برسد و در آن نقطه شیر پرکن زیر پکیج را ببندید.
  13. کار تمام شده و محلول از طریق سیستم سیرکولاسیون در کل مسیر گردش کرده و عمل ممانعت از رسوب زدایی و محافظت از سیستم پکیج و رادیاتورها را انجام خواهد داد.

 

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور کدام است؟ و از کجا آن را تهیه کنیم؟

در گذشته در ایران خرید این گونه محصولات و اقلام از برندهای خارجی بهترین گزینه بود و یک زمان برندهای  FERNOX  و  یا  MC1  و یا BEIZEN  بسیار مطرح بودند و همه سرویسکاران پکیج و رادیاتور از عملکرد شگفت‌انگیز آنان حیزت زده بودند. ولی الان با توجه به تحریم و کمبود ارز و قیمت بالای واردات در اصل این شرکت‌ها با تاجران ایرانی همکاری نمی‌کنند و محصولاتی هم که گاها در ایران پیدا می‌شود عموما فیک و تقلبی هستند. حتی این محلول‌های تقلبی با شباهت بسیار زیاد در شیوه بسته‌بندی همانند خود شرکت‌های اصلی در بازار توزیع می‌شوند.

بهترین محلول محافظ پکیج و رادیاتور یا ضد رسوب پکیج و رادیاتور

 اما خیلی از شرکت‌های تولید کننده شیمیایی خوب ایرانی که صادرات هم دارند وارد این قصه شدند و محصولاتی را هم ساخته‌اند و ظرف این چند سال و با مرور زمان، معایب این محصولات را هم برطرف کردند. و الان به واقع می‌شود روی این محصولات حساب باز کرد. و از آنها با اطمینان استفاده کرد و این نظر سرویس‌کارانی است که در شهرهای مختلف این محصولات را استفاده کرده‌ و عملکرد قابل قبول آن را تایید کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌های تولیدکننده و البته دانش بنیان شرکت صدرا شیمی اراک می‌باشد. که با تحقیق‌های فراوان توسط متخصصین شیمی و همکارای نزدیک با مهندسین مکانیک سیالات و دریافت بازخورد مستقیم از سرویسکاران و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های پکیج و رادیاتور، محصول پروتکتور خود را با عنوان محافظ پکیج و رادیاتور به بازار عرضه کرده است.

این محصول فوق العاده کاربردی از بهترین مواد شیمیایی موجود در کشور، با قیمتی مناسب توسط شرکت صدرا شیمی تولید و عرضه می‌شود. و کارایی و کیفیت خود را در حضور کارشناسان این حوزه پس داده است. و با نمره قبولی و کیفیت عالی توسط سرویسکاران به مشتری‌ها و به صورت تضمینی توصیه می‌گردد.

برای خرید این محصول می‌توانید از آدرس زیر در سایت مثبت بازار اقدام نمایید. مثبت بازار در حقیقت یک سایت برای عمده فروشی و پخش عمده درب مغازه‌ها و یا تامین اقلام ادارات و شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است.

ولی اگر شما خرید تکی هم داشته باشید، از نزدیک‌ترین مغازه‌ای که این محصول را موجود دارد، برای شما ارسال می‌کند یا حتی می‌توانید آدرس فروشگاه‌های اطراف که این محصول را موجود دارند استعلام کنید و به هر کدام که تمایل داشتین مراجعه کنید و حضوری خرید کنید.

مثبت بازار آینده خرید و فروش در ایران است و دسترس‌پذیری و پخش کالای سراسری، با ارزان‌ترین قیمت‌ها را در برنامه و اهداف خودش جای داده است.

 پس برای خرید از مثبت بازار به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره 09120941291 تماس بگیرید.

 

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج  و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

قیمت محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور برای نمونه‌های که عنوان می‌شود خارجی هستند از رنج قیمت  120 هزارتومان تا 400 هزارتومان در بازار به فروش می‌رسند. ولی با توجه با قیمت‌های فروش این محصولات در کشورهای مبدا و فقط با نرخ تبدیل دلار به ریال به قیمت روز قاعد تا الان قیمت این محصولات باید در رنج 800 هزارتومان در کشور مبدا باشد. قیمت حمل‌ونقل و سایر نکات هم خودتان حساب کنید. و همین دلایل سبب می‌شود که بیشتر به اصل بودن این کالاهایی که حتی در بسته‌بندی مشابه نمونه خارجی در کشور یافت می‌شوند، شک کرد.

قیمت عمده و تک فروشی محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور یا محلول محافظ پکیج و رادیاتور

که البته این فقط قیمت برای خرید خود محلول محافظ پکیج می‌باشد و اجرت و دستمزد تزریق محلول ضد رسوب هم جدا گانه توسط سرویسکاران حساب می‌گردد.

ولی محصول محافظ پکیج و رادیاتور صدرا شیمی که حداقل از اصل بودن محصول شرکت اطمینان دارید را می توانید در بازار با رنج قیمت 100 تا 120 هزارتومان، به صورت تکی خریداری نمایید. و البته قیمت عمده فروشی آن متفاوت است که برای خرید آن باید با شماره 09120941291 در عمده فروشی مثبت بازار تنها نمایندگی فروش شرکت صدرا شیمی تماس حاصل فرمائید.

 

بهترین زمان استفاده از محلول ضد رسوب و یا محافظ پکیج و رادیاتور چه زمانی است؟

به صورت کلی محدودیت زمانی برای تزریق محلول پروتکتور و یا محلول ضد رسوب وجود ندارد و شما هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام کنید، مخصوصا در فصل‌های سرد سال که کارکرد سیستم گرمایش بیشتر است، به عملکرد بهتر این محلول و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های گزاف تعمیر سیستم پکیج و رادیاتور خود کمک کرده‌اید.

اما در کل بهترین زمان تزریق مواد ضد رسوب در پکیج و رادیاتور در واقع وقتی است که سیستم عملکرد خوبی دارد. و گرمایش کافی دارد و بدون اشکال به کار خود ادامه می‌دهد. این نشانگر این است که سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور شما سالم است، ولی اگر این وضعیت با آب لوله‌کشی ادامه پیدا کند می‌تواند استارت رسوب گذاری در سیستم‌های شما خورده شود و همین امر، می‌توانند عامل ایجاد هزینه تعمیر و نگهداری برای شما گردد.

 به همین دلیل بهتر است تا زمانی که سیستم گرمایش، عیبی ندارد، این محلول محافظ را به سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور خود اضافه کنید، تا طول عمر پکیج و رادیاتور خود را افزایش دهید.

اما در مواقعی که:

  • رادیاتورها یا شیرها نشتی دارند.
  • سیستم پکیج و رادیاتورها هوا می‌گیرد و با افت فشار مواجه می‌شوید.
  • داخل رادیاتورها صدای جریان آب می‌دهد.
  • کیفیت گرمایش کم شده است و کل مجموعه یا قسمتی از آن گرمایش ندارد.

 در این مواقع هم می‌توانید  از این محلول استفاده کنید.که البته اگر حجم خرابی و رسوب گذاری در سیستم خیلی بالا نباشد قطعا موضوع را بر طرف می‌کند. ولی اگر خیلی دیر اقدام کرده باشید. و رسوب‌های زیادی در مسیر و سیستم تشکیل شده باشد، دیگر چاره‌ای ندارید به جز اجرای رسوب گیری فیزیکی توسط سرویسکاران، و ممکن است محلول ضد رسوب نتواند به صورت تضمینی کل سیستم را احیا کند.

 در این موارد باید یک رسوب گیری فیزیکی از رادیاتورها و مسیر توسط سرویسکاران پکیج و رادیاتور در کل انجام گردد و پس از احیای سیستم و خارج کردن رسوبات تشکیل شده که معمولا با هزینه و اتلاف وقت بسیار همراه است، این بار اکیدا توصیه می‌کنیم که حتما محلول محافظ پکیج و رادیاتور را در سیستم تزریق نمایید.

در غیر این صورت با توجه به رسوبات باقی‌مانده در مسیرها و احتمالا پوسیدگی لایه‌های داخلی مجموعه پکیج و رادیاتور، این موضوع رسوب گذاری خیلی سریعتر از دفعات قبل اتفاق خواهد افتاد، و عملا سیستم پکیج و رادیاتور شما وارد سیکل مداوم رسوب گذاری می‌گردد.

 

نتیجه گیری

بنابراین با توجه به:

  • بالا بودن سختی آب لوله کشی در ایران و
  • حساس بودن سیستم‌های گرمایش مبتنی بر گردش آب گرم مانند پکیج و رادیاتور و سیستم‌های گرمایش از کف به میزان سختی آب و
  • هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری سیستم‌های گرمایش مخصوصا بعد از افزایش چند برابری قیمت دلار در سال 99 توصیه می‌شود که حتما و همین الان نسبت به تهیه و تزریق محلول محافظ پکیج و رادیاتور و یا محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور از طریق لینک زیر در سایت مثبت بازار برای خرید حضوری و یا اینترنتی اقدام فرمائید.

Contact the sales manager

تعداد صفحات : 11

درباره ما
شرکت سازنده قیمت پارکینگ مکانیزه و طبقاتی مسکونی پارکینگ هوشمند اتوماتیک هزینه پارکینگ فلزی و برقی پارکینگ های ضد سرقت زیرزمینی روش کسری پارکینگ شهرداری مجوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 77
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 374
  • بازدید سال : 3,416
  • بازدید کلی : 17,409